måndag, september 22, 2008

Vi har gett upp, men vi är nöjda ändå

För er som inte har läst kommentarerna i inlägget om den senaste lägenheten vi skulle titta på, kan jag tala om att det blev inget med den heller.
Det hade varit ett par och kollat på den innan oss och dom var väldigt intresserade tydligen så dom lär ju få den. Men det gör inget för vi hade nog ingen chans ändå. Vi hade bara kunnat tänka oss att tacka ja till den ifall hela lägenheten hade tapetserats om och golven hade bytts i åtminstone några rum. Så kass var den. Jo det stämde att lägenheten var påkostad. Men för 10-15 år sen kanske! Vi blev så besvikna.. Och nu är vi så himla less på att leta så nu har vi gett upp. Tillfälligt i alla fall.
Vi har bestämt oss för att lugna oss med letandet och försöka göra det bästa av det vi har istället. Vi utnyttjar faktiskt inte den här lägenheten till fullo egentligen. Därav vårt inköp av ny soffa, för nu ska vi ta itu med vardagsrummet på riktigt. Datorn kommer också att åka ut i vardagsrummet och sovrummet ska fixas så det känns som ett riktigt sovrum för en gångs skull. Så nu ska både datorn och tv'n (om jag klarar slita mig från den!) ut från sovrummet. Vi har även lite andra idéer om hur vi ska ändra i inredningen för att det ska kännas bättre här, men det får bli en liten bit i taget. Vi är ju inte gjorda av pengar tyvärr...
Känner ni att ni på något sätt vill sponsra det här projektet så köp gärna vår gamla soffa och fåtölj vetja! ;-P
Dom är nu utlagda på både Blocket och Karlshamnstorget, så jag hoppas vi får napp snart.
(Foto: Cel'Dara)

2 kommentarer:

Bettan sa...

Väntar med spänning på resultatet men ska ni bara ha en tv då? Jag hade inte klarat mig utan min "extratv" och jag bor ju ändå själv. Fast det är klart, jag är ju som jag är :)

☆Cel'Dara☆ sa...

Bettan: Jo tanken är ju att vi bara ska ha en tv då. Om vi tar bort alla störningsmoment från sovrummet så ska vi förhoppningsvis kunna sova bättre.
Men jag kan ju erkänna att det känns lite jobbigt att inte ha tvi sovrummet.. men men..