tisdag, september 23, 2008

Vi har fått ett bud

Vi har redan fått ett bud på möblerna! Dock hoppas vi på ett högre bud från nån annan.. så vi väntar lite till innan vi släpper dom. Men det ser ju lovande ut i alla fall! :-)

Jag insåg nyss att jag har tid hos tatueraren om två veckor. Och jag har ju ännu inte riktigt bestämt hur jag vill ha det.. Det är hur som helst mina cover ups (rosorna på underarmarna) som ska fyllas i och även byggas på litegrann. Jag funderar på spindelnät runt om, och eventuellt med en text invävd i näten. Bara några ord på varje arm i såfall. Har dock inte bestämt mig för färg på näten ännu. Svart eller lila... eller kanske rent av nån annan färg? Klurar på om man skulle låta en liten, liten pyttespindel hänga ner från ett av näten också. Kanske kan bli fint...? :-)
Förut hade jag planer på att fylla hela armarna och ännu mer av kroppen med tatueringar.. men nu har jag väl lugnat mig lite. Eller jo, jag skulle nog vilja ha en himla massa tatueringar egentligen om bara ekonomin tillät. Men för mig finns det viktigare saker som jag hellre prioriterar före tatueringar. Som att ha det fint och mysigt i mitt hem till exempel. Apropå det så längtar jag så vansinnigt mycket efter vår nya soffa! Hoppas det kommer bli fint, men det tror jag nog att det blir. Om inte annat så blir det skönt i alla fall. Äntligen en go soffa som man kan ligga i. :-)

Idag har jag varit och handlat lite garn, ett mörkgrått nystan och sen två stycken i olika gröna toner. Det är tänkt att det ska bli en matchande mössa till min nya sjal. Imorgon när jag, Kusin B, Kusin C och Jessan ska pyssla här hos mig så ska jag sätta igång med den. Jag har även handlat en liten röd dragkedja och turkost band med vita prickar på som ska användas till två andra pyssel inom kort. Men exakt vad för pyssel får vara en hemlis tills vidare! ;-)

4 kommentarer:

Bettan sa...

Spindelnät kan jag tolerera men en spindel! ÄR DU INTE KLOK? Vill du inte umgås med mig mer?
Förresten hade jag en megaspindel i hallen idag men det gick bra för jag smashade sönder den med en stekpincett! HA!

☆Cel'Dara☆ sa...

Bettan: Jo men alltså.. jag tänkte väl typ att: "Äh men va f-n, hon ska ju ändå flytta så då kan jag likväl köra på med en spindel också.." Liksom... Eller nåt! :-P
Stekpincett förresten??! Se till att desinficera den ordentligt nu bara! ;-D

Bettan sa...

Din toka!
Desinficera, nu kan jag i alla fall stava till det.(Jag kan ju aldrig uttala det!)
Dessutom tror jag att det är värre med mitt hjärta och mitt smått hysteriska tillstånd än vad det är med stekpincetten! Eller vad tror du? Fast värst är det nog för spindeln :) Ha!

☆Cel'Dara☆ sa...

Bettan: Jag är inte helt säker på stavningen heller faktiskt. Klurigt ord det där! Håller med om att det nog är värst för den stackars spindeln ;-P