fredag, september 26, 2008

Vardagsrumsfunderingar

Idag ringde dom från Ikea och talade om att nån gång mellan kl 13-19 på onsdag kommer dom och lämnar vår nya soffa. Jippiiii!

Jag funderar på vad mer vi ska ha till den nya soffan. En ny lampa behöver vi har ialla fall. Och jag har sett några nytillverkade retromodeller som jag tycker är snygga. Det finns en från Ellos i röd rotting som är fräck tycker jag. Och så har jag hittat en med vita plastband från Fräscht heminredning.
Egentligen har vi ju lite som policy här hemma att inte köpa nytillverkade lampor. Alla andra vi har är secondhand eller loppis-/auktionsfynd. Som till exempel den som vi har i sovrummet nu. Egentligen skulle den nog göra sig bättre över ett bord tror jag. Så att den får hänga lite längre ner. Så kanske att vi flyttar in den till vardagsrummet då. Men då har vi plötsligt ingen lampa i sovrummet ju. Jag får ta en second handrunda imorgon och se i fall jag hittar nåt! Annars blir det kanske nån av dom andra i collaget. Vad tycker ni, vilken är snyggast?
Ett nytt soffbord behöver vi också. Det vi har nu kommer vara för långt för den nya soffan. Vi har ett annat som är mindre men jag är rädd att det blir för litet. Vi får testa och se hur det ser ut helt enkelt.
Likaså är den nuvarande mattan för stor så den ska också bort. Men att köpa matta är ju inte det lättaste. Har man katt måste man ju tänka lite på vilken kvalitet man köper. Den får inte vara alltför klösvänlig med andra ord. Och så är ju mattor hur som helst oftast dyra så det är en minde kul utgift tycker jag.
En betydligt roligare utgift är kuddar och gardiner däremot! :-)
Men jag ska hålla mig lite nu. Först och främst måste soffan anlända. Nu får helgen gärna flyga förbi så att det blir onsdag snart! :-)

4 kommentarer:

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Det här är inte till någon hjälp i dina val beträffande lampor eller soffbord ... men jag har utmanat dig i min blogg.

Trevlig helg.

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Världen är liten! : ) Visst är det konstigt egentligen? Och jag har inte läst din blogg alls länge, kanske en vecka, och fann den genom diverse klickanden fram och tillbaka mellan bloggar någon kväll när jag hade tråkigt.

Jag visste inte om jag skulle skriva ditt namn eller just Cel'Dara ... så det blev det senare. ; )

Dilldall-Nina sa...

Aller først - så flink du har vært som har sluttet å røyke da. Selv har jeg aldri hatt den lasten, men sliter med å kutte ned på Pepsi Maxinntaket mitt - og det er IKKE lett. Så jeg kan jo ane hva det innebærer. Way to go, Celdara!

Å - så kul den Gunilla-veska ble da. Jeg må sy meg en sånn veske i en eller annen stil snart - med sånn nøkkeldings OG mobillomme. Man leter og leter og leter i disse veskene.

Om du ikke skulle finne en secondhandlampe, så synes jeg at den røde Ellos-lampa var finest. Jeg er inne i en rød periode. Litt misunnelig på den røde bakgrunnen med de hvite prikkene på bloggbakgrunnen din.

Og jeg har forresten blogget hele baggybuksa nå - på din anmodning ;0).

God helg!

☆Cel'Dara☆ sa...

dilldall-nina:
Tack, tack för alla fina ord. Jag blir ju alldeles generad!
Det är snart 6 månader sen jag slutade röka. Och alkohol dricker jag ju inte heller längre sedan ca 1 år tillbaka. Men kakor och godis är min stora farliga last i stället. Och kaffe! :-/

Jag kommer nog att köpa den röda Ellos-lampan, för jag är också inne i en röd period. Eller ja.. det är jag ju alltid i och för sig! Och grönt är också en färg jag aldrig tröttnar på.