fredag, september 26, 2008

Vad är grejen med vaktmästare?

Hur glad tror ni man blir på en skala när vaktmästaren står och plingar på dörren klockan 8:44 när man har sovmorgon? Inget vidare glad kan jag tala om...
Jag fattar verkligen inte vad det är för fel på min hyresvärd. Alltid bestäms det att vaktmästarna (eller värden) ska ringa innan dom bara dyker upp. Men gör dom det? Neeeej! Varför skulle dom? Brukar inte folk vara uppe vid den tiden?
Nej, se det finns faktiskt vissa människor som inte lever inom ramarna för vad som är "normal" dygnsrytm. Och jag råkar vara en av dom. Jag brukar inte börja jobba förrän kl 12. En arbetstid som är anpassad efter mig eftersom jag sover dåligt pga min kroniska värk. Och eftersom jag sover dåligt på natten så sover jag längre på morgonen. Så enkelt är det. Men det kan liksom aldrig respekteras, fast att påpekar det varenda gång jg pratar med hyresvärden/vaktämstarna.
Vaktmästarna ska alltid komma när jag sover, eller så vill dom komma när jag inte är hemma. Och jag vill inte ha folk springandes här när varken jag eller Sammi är hemma. Elvis blir rädd för främmande folk som bara klampar in sådär och jag vill inte riskera att dom släpper ut honom.
Förresten vad är grejen med vaktmästare egentligen? Dom kommer alltid tidigt på morgonen eller förmiddagen, aldrig någonsin efter kl 12. Men vad tusan gör dom efter kl. 12 då? Fikar resten av dagen eller???!
Jaja... nu blev det ett jättelångt gnällinlägg. Ursäkta för det.

Inga kommentarer: