onsdag, september 10, 2008

Är det spindelår i år eller?

Vårt hem har under dom senaste veckorna (till mitt och Sammis förtret och Elvis förtjusning) invaderats av spindlar. Stora som små kryper och hänger dom lite överallt här i lägenheten. Häromdan hängde det en ovanför spisen och nyss när jag diskade hittade jag en pytteliten i bestickkorgen av alla ställen. Och det är ju liksom olika sorter också.. tror jag i alla fall. Kan ju inte påstå att jag studerat dom särskilt ingående. Men jag fattar ju inte vart alla kommer ifrån. Är det spindelår i år eller???

Förresten är det inte bara spindelinvasion här. Igår kväll hittade jag en tvestjärt som kröp omkring på köksgolvet. Ok, ok.. en endaste tvestjärt är väl knappast en invasion. Men likväl äckligt, eller hur? Jag trodde ju nästan att tvestjärtarna var utrotade från jordens yta vid det här laget, eller åtminstone från Sverige eller nåt. Jag minns från när jag var liten att det alltid låg tvestjärtar i vår brevlåda. Och när vi tältade så blev tältet alltid fullt med dom där äckliga små krypen. Det var liksom obligatorisk närvaro för tvestjärtar när man tältade. Men jag kan liksom inte minnas att jag sett särskilt många såna där kryp dom senaste 10 åren eller så, så jag hade ju nästan börjat tro att dom inte fanns längre. Men tji fick jag...

5 kommentarer:

Bettan sa...

Usch, otäckt!!!! Jag tänker inte hälsa på dig!!!! :)

☆Cel'Dara☆ sa...

Taskmört! :-(

ingegerd sa...

usch ja va de är otäcka!!men det är tur att jag ha två grå monster här hemma som ta dem!!=) Förresten fin blogg du har!

Olga da Polga sa...

hmm ... hemska äckliga är de ... utanför vår ytterdörr har en jäättestor korsspindel med ett gigantiskt kors spunnit ett enormt nät så man får ducka när man skall gå in eller ut ... jag vill ta bort den - det känns som om familjen Adams hus ...men har inte vågat ännu ... och tvestjärtarna måste jag skaka ur tidningen varje morgon - blä !

skall svara på ditt mail snart, har inte hunnit ännu ;-)

☆Cel'Dara☆ sa...

Ingegerd: Jag har ett randigt monster här hemma, men nån vidare bra spindelfångare är han då inte. Han smyger mest på dom, eller puttar på dom lite ibland. En riktig fegis är han!

Olga da Polga: Kan inte fatta att ni ignorerar en sån jättespindel! :-O
ag hade sprutat ihjäl den med hårspray för länge sen! Och ta det lugnt med mailet bara.. stressa inte! Kram