fredag, september 05, 2008

Pigga fingertoppar och presentångest

Mina fingertoppar mår bättre än förväntat idag, med tanke på vad som hände igår. Och tur är ju det! Jag fick inga blåsor och är inte ens öm längre. Jag tror det är tack vare att jag meddetsamma spolade länge och väl med kallt vatten, och sen klenade jag på massvis med Aloe Vera-gel innan jag tejpade på kompresserna. Aloe Vera-gel rules, det funkar till allt!
Idag efter jobbet har jag handlat den näst sista presenten till Sammi (som fyller år nästa torsdag) och den sista har jag klickat hem från nätet alldeles nyss. (Nu håller jag tummarna för att den ska hinna kom fram i tid också) Jag har lyckats riktigt bra den här gången... tror jag! :-)
Men ett litet problem återstår... Min lillasyster fyller ju 18 nästa söndag och jag har fortfarande inte köpt nån present till henne! Jag kommer verkligen inte på nåt bra..
Hon önskar sig (enligt mamma) mascara och påslakan men jag vill ju köpa nåt som betyder nåt! Ett smycke eller nåt som hon kan ha hela livet och minnas att hon fick det av sin syster på 18-årsdagen. Är jag löjlig eller är det ändå inte meningen att det ska vara lite speciellt när man "fyller vuxen"?

Inga kommentarer: