tisdag, september 23, 2008

Och så lite nostalgi innan läggdags

Åh! Jag blev alldeles övernostalgisk när jag hörde Amy's ska-takter i mitt förra inlägg. Och jag är inte precis den som brukar bli nostalgisk annars, men är det lätt att låta bli när man hör sån härlig musik då? Så jag var bara tvungen att leta upp originalvideon till en gammal goding, som bland annat Liberator spelade flitigt i slutet på 90-talet (eller var det lite senare kanske?) Hur som helst så har jag så kul minnen med mina kompisar till en hel rad med massa härlig ska. Den musiken kan ju inte göra en annat än GLAD! Bland annat har vi ju sett Mighty Mighty Bosstones ett par gånger, Dancehall Crashers och även Skatalites och en del annan ska på Hultsfredsfestivalen back in the days när det begav sig. Det var tider det! :-)
Men nu kom jag visst av mig lite.. åter till ämnet. Låten jag skrev om från början är förstås den här;
The Specials- A Message to You Rudy

Jag kommer ihåg en gång när Liberator kom och spelade i vår stad och vi var så glada och taggade inför den spelningen. Vi stod längst fram hela tiden och bara dansade och dansade. Och bönade och bad om att dom skulle spela just denna låten. Men icke! Och vi blev så sura och besvikna. Men jag antar att dom var rätt less på att spela den låten... :-/

1 kommentar:

Pjöller maja sa...

maila mig linalf79@hotmail.com om du vill hänga på bloggen =)