måndag, september 15, 2008

När tjocksockarna åker fram, då är det höst

Hösten har kommit till Karlshamn, och det med besked! Jag har huttrat hela dan på jobbet, och där har vi ju det alltid så varmt annars. (Kunderna klagar jämt på värmen, vilket kan bli ganska tröttsamt faktiskt.) Eller så håller jag kanske på att bli sjuk också? Det går en märklig virusinfektion här i stan, som gör folk alldeles febriga och totalt utslagna. Och så får man utslag över hela kroppen som kliar till råga på allt. Hoppas verkligen att jag ska slippa detta! Min stackars kusin B har legat hemma en hel vecka med det eländet. :-(
Här hemma är det inte heller behagligt. Tjocksockarna har åkt fram och vi dricker the för att tina upp oss själva så gott det går. Elementen har börjat bli lite småljumna, men än så länge snålar hyresvärden med värmen.
Skinnjackan hänger nog inte med till jobbet länge till, det blir nog dags att ta fram vinterjackan snart om det ska bli kallare i denna takten. I början på förra veckan gick jag med luvtröja till och från jobbet och idag hade jag både luvtröja och skinnjacka och frös ändå. Fy hundan! :-(
Men nej, just det. Jag ska inte klaga! Jag har sagt i flera veckor att det är mysigt att det börjar bli kallare, för jag gillar ju faktiskt att mysa in mig i mysiga tröjor och koftor.
Och mina mysiga sjalar som jag kan börja använda nu igen! Sedär ja... det är inte bara nackdelar med kylan. :-)

Inga kommentarer: