måndag, september 08, 2008

Julafton? I september?

Ja det har nästan känts som julafton idag, för i eftermiddags var jag på posten och hämtade tre paket som hade kommit till mig.
Eller nja.. innehållet var inte bara till mig. Det finns flera stycken bloggläsare som fyller år snart, så jag kan inte avslöja för mycket om vad som fanns i paketen. ;-P
Men jag kan i alla fall tala om nåt som satt utanpå ett av paketen... En hel massa frimärken trodde jag först. Men sen såg jag att där satt ett gulligt klistermärke med en katt också. Och så står det "Ibland måste man låta ambitionen vila". Ganska komiskt att postnissen i all hast har stämplat detta också i tron om att även det var ett frimärke. :-D

I det där avlånga paketet låg det en Tradera-vinst som jag väntat spänt på: en röd termos med vita prickar på! :-)
Locket/koppen saknas, men det gör mig inget. Jag tycker ändå det är finast utan. Fråga mig inte varför jag ställde den bakom "Ölands-burkarna" när jag skulle fotografera.. men men.. det syns ju att det är en prickig termos i alla fall! :-)
Det här lilla bordet står i köket tills vidare bara, i väntan på ett lågt skåp med avlastningsyta eller nåt. Förut hade vi dubbel kyl och frys, men förra veckan fick vi nytt och då fick vi ett skåp med både kyl och frys i samma. Och då blev det ju en tom lucka som vi tyckte behövde fyllas upp. Min fina "Rusta-våg" (Tack Kusin B för att du var så snäll och köpte den till mig!) passar fint där tycker jag. Och i skålen på den har jag lagt två chilifrukter i glas som Sammi fyndade på second hand i lördags. Visst är dom läckra? :-) Dom gör sig inte särskilt bra i vågen egentligen.. så jag får se vart dom ska ta vägen sen.
(Foto: Cel'Dara)

5 kommentarer:

Bettan sa...

Passar ju jättebra med vågen där men jag blir fruktansvärt avundsjuk på chilifrukterna :)

☆Cel'Dara☆ sa...

Dom är ännu finare i verkligheten kan jag lova! :-)

makiato sa...

Åh den där prickiga termosen igen! Såg den på en annan blogg alldeles nyligen. Så fin.

☆Cel'Dara☆ sa...

Makiato: Ja, jag är så nöjd med den! Jag såg också den på en annan blogg, nån som jag hittade till genom din blogg om jag inte minns fel.. :-)

Malla sa...

Prickgt älskar jag så den termosen skulle passa in här hemma.
Vågen från Rusta skulle jag heller inte tacka nej till!!!