söndag, september 14, 2008

Jag är nyfiken på Gunilla och Josefin

En halvseg söndag som denna sitter jag framför datorn och drömmer Ikea-drömmar. Nya katalogen var ju en ren besvikelse. Men idag har jag kikat runt på hemsidan och hittat en del som jag är nyfiken på. Bland annat tygerna Gunilla och Josefin. (Alla bilder i inlägget är klickbara!)Jag vill sy väskor av dom här tygerna, särskilt Gunilla med svart botten. Mönstret syns väldigt dåligt på Ikea's bild, men kolla det här inlägget på Retroelephant så ser ni det bättre. Visst är det snyggt? :-)

Inredningstrenden i svart och vitt är inget som tilltalar mig egentligen, men dom här Lingo-lådorna tyckte jag var snygga. (Fast dom hade såklart vart ännu snyggare i exempelvis rött och vitt, eller rött och grönt kanske!)

Och så gillar jag formen på Trollsta-bordet, fast det finns ju bara i svart och det tycker jag är trist. Visst ser det mycket roligare ut nu när jag har "målat" det rött? :-) (Alla collage av Cel'Dara med bilder lånade från Ikea)

5 kommentarer:

Retro Elephant sa...

Jomen visst, det får du nog :) Jag rekommenderar tyget varmt. Jättefint! Hade en "inflyttningfest" igår och alla kommenterade kuddarna :)

//Lina (Retro Elephant)

ps. du har en mysig retro-blogg

☆Cel'Dara☆ sa...

Lina: Ja det förstår jag, för tyget gjorde sig verkligen bra som kuddar ju. :-)
Kul att du gillar bloggen! Själv har jag lagt till din på bloggkoll. :-)

Retro Elephant sa...

TAck för tipset, skall vara härmapa och lägga till dig på min bloggkoll :)
Jag köpte också i samma veva som tyget de där "Lingo" lådorna. Visste inte att de fanns med svart bakgrund också. Kanske man är tungen att ge IKEA ett återbesök!

//Lina

pysselpralinen sa...

Klart det inte gööör nåt att du länkat till mig, det är ju världens komplimang!
Jag upptäckte din blogg bara häromdan och hann inte kolla så mycket då. Men bara man ser layoten fattar man ju, den här tjejen har koll!
- Prickar!
- Eva Eastwood! (som var på nyhetsmorgon i morse)
- Pinuppor!
- Och kloka ord från amerikanska hemmafruar.
Åhå hå, jo, tjejen har koll.

Jag tror egentligen att det bor en liten rockabilly wannabee inne i mig någonstans, tillsammans med några andra wannabees måste väl tilläggas=) Men jag lever inte ut denna ådra så mycket.
Fast jag ska visa utsmyckningen på min kyl nån gång. Då förstår man.

Ja, tack för dina glada ord. Ibland är det så svårt att fatta att man själv kan inspirera någon som i sin tur inspirerar en själv. Men det är väl helt enkelt så. Give and take.
Trevlig söndag från Gbg!

☆Cel'Dara☆ sa...

Pysselpralinen: Tack för dina vänliga ord, vad glad jag blir att jag kan inspirera någon tillbaka! :-)
Jag kan ju avslöja att rockabillyådran mest levs ut här på bloggen för min del. Jag skulle hemskt gärna vilja klä mig sådär sjukt snyggt som rockabilly-pinglorna man sernär man är på Eva-spelningarna och bilträffarna. Men nej.. det funkar bara inte för mig. Jag är helt enkelt inte tillräckligt tjejig för att orka lägga tid på invecklade rockabillyfrisyrer och invecklade outfits. Men snyggt så in i norden är det och avis är jag på tjejerna som orkar!