lördag, september 06, 2008

Jag är en tjuv


Jag har snott lite av taklöken som min granne har planterat här ute i rabatten. Men det fanns så gott om det, så det gjorde jag minsann med gott samvete! Hoppas dom kommer trivas där inne i äpplet nu. Äpplet är för övrigt ett loppisfynd, endast 10:-. Som hittat ju!

Ser ni Elvis som ligger där i bakgrunden och spanar? Jag har lagt mattan innanför vår franska balkongdörr för att skydda golvet lite nu när det börjat bli så fuktigt i luften. Dom som har bott här innan oss har nog låtit det regna in på trägolvet, för det är alldeles torrt och sprucket precis där vid dörren. Elvis fullkomligt älskar den här mattan, han ligger på den nästan jämt. Om man inte vet var han är så kan man vara ganska säker på att det är just där han är, på "sin" matta. :-)
Och ja, det här är en synnerligen oskarp bild. Men det bjuder jag på! ;-P
(Foto: Cel'Dara)

2 kommentarer:

Bettan sa...

Fiint! Det gjorde du rätt i. Tanten kommer nog inte ens märka det!

☆Cel'Dara☆ sa...

Nej jag hoppas inte det. Och gör hon det så skyller jag ifrån mig på dom andra grannarna, hehe.. >;-)