söndag, september 14, 2008

Helgens utmaningar

Jag har blivit utmanad av Olga da Polga!

  • 5 saker i min frys: is i olika former, basilika, bröd, glass, bär.
  • 5 saker i min garderob: väskor, jackor, inlines, kläder, handdukar.
  • 5 saker i min väska: kalender, nycklar, mobil, läppbalsam, näsdukar.
  • 5 saker i mitt badrumsskåp: smink, medicin, parfym, topz, alsollösning.
  • 5 saker i min bil: För det första är det ju inte min bil eftersom jag inte har körkort, men i Sammis bil finns skivor, doftgran, en Elvisfigur, diverse skräp som ska till återvinningen, verktyg.

Och i vanlig ordning så ska jag nu skicka utmaningen vidare till 5 andra bloggare; Bettan, Bulan och jag, Jessan, Tant Grön & Matochbakochannat. Kör så det ryker! :-P

På tal om utmaningar så har det även blivit en del utmaningar i köket nu i helgen. Jag har tagit mod till mig och vågat testa nya grejer inför Sammis minikalas som vi hade här igår. Jag har (med assistans av Sammi, icke att förglömma!) bakat Pollykaka och gjort Tacopaj. Och båda blev lyckade faktiskt! Dock har jag som vanligt laborerat lite med recepten eftersom jag av nån anledning alltid tror att det blir bäst så.

Inga kommentarer: