torsdag, september 25, 2008

Gunilla har kommit till användning

Igår på pysselkvällen med tjejerna hade jag inte lust att sticka som jag hade tänkt. Så jag använde istället mitt turkosa band med vita prickar på och det svarta Gunilla-tyget och sydde mig en väska.

(Klickbar bild)

Det är ingen komplicerad modell. Bara en vanlig kasse egentligen som jag har fodrat med ett annat tyg och sen sytt dit en liten ficka och ett nyckelband på insidan.

(Klickbar bild)

Det där med nyckelband i väskan är jättefiffigt tycker jag. För det är ju så himla irriterande när man står och gräver i väskan och inte hittar nycklarna! När jag kommer hem på eftermiddagen brukar jag vara så trött och hungrig att jag bara vill in så fort som möjligt liksom. Så nu är det bara till att dra i bandet så hittar jag alltid nycklarna. Bra, bra! :-)
Jag är väldigt nöjd med den här väskan faktiskt. Och det är extremt ovanligt att jag är nöjd med något jag själv har gjort, så då känns det extra bra såklart. :-)
Jag ska sy fler såna här har jag tänkt. Dom är bra både att ha med till jobbet eller när man ska gå och handla. Jag försöker dra ner på plastpåsanvändandet så gott jag kan nu. Jag har en lite tunnare bomullskasse som är lätt att rulla ihop som jag brukar ha med mig i väskan nu, fall i fall man skulle spontanhandla på väg hem från jobbet eller så. (Foto: Cel'Dara)

4 kommentarer:

Bettan sa...

Jag är såååå avundsjuk! Den är superpiffig!! Duktig du är :)

☆Cel'Dara☆ sa...

Det är bara till o sy! Du har ju en massa fina tyger. :-)

pysselpralinen sa...

Fiiin!!
Och smart. Jag blir också tokig varenda gång jag har fullpackad väska och nycklarna (såklart) ligger längst ner. Dessutom är jag alltid av någon konstig anledning vansinnigt kissnödig just dom gångerna.
En sån där väska vill jag sy. Får helt enkelt ge mig själv lite "sy-tid" i helgen.=)

☆Cel'Dara☆ sa...

Pysselpralinen: Åh, tack så mycket! Jo det är ett konstigt fenomen det där.. att man alltid är som mest kissnödig just när man inte hittar nycklarna! :-D