måndag, september 29, 2008

Fint som snus...(?)

Precis när jag betalt räkningarna och insett att det ser lite magert ut denna månaden.. vad gör jag då?
Jo då beställer jag grejer på nätet.
Hur den ekvationen går ihop? Ehh.. hmm.... you tell me?

Nej men så farligt är det inte.. Varken med ekonomin eller shoppingen egentligen. Och jag beställde bara lite kaffe och te från Aromia.
En påse After Eight-kaffe, en påse Kahlua-kaffe och en påse te med choklad & chili-smak. Ska bli spännande att testa lite nytt. Smaksatt kaffe är jag ju förtjust i sen innan men nu på sistone har jag även börjat testa lite nya tesorter. En favorit för tillfället är ett som heter Rooibos (rött te alltså) cactus och apelsin som vi har köpt i samma butik här i stan där vi köper det smaksatta kaffet. Det kan jag verkligen rekommendera. Det har en riktigt frisk smak och så doftar det jättegott också. :-)

Nåt som jag är sugen på att testa är Kusmi tea. Det syns ju överallt på bloggar och i tidningar nu känns det som.
Och dyrt som tusan är det också.. På Snirkla kostar en burk (250g) Kusmi-te 159:-, och då tror jag ändå att det är förhållandevis billigt..? Men det känns ju ändå som helt hutlöst. Det är ju te liksom. Hur glammigt kan det bli? Jag är ju ingen finsmakare heller precis så jag lär ju inte känna nån skillnad ändå. Och i ärlighetens namn så vill jag nog mest testa bara för dom fina burkarnas skull.
Ingen som har tomburkar att sälja till mig..? ;-)
(Foto lånat från Snirkla)

1 kommentar:

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Men fy vad räligt! Jo katter kan skada en rejält, det vet jag också av erfarenhet, men jag tyckte att kvällstidningens story var så lökig att jag var tvungen att kräkas lite.

Vi passade Jens systers katt i somras. Varken vi eller våra djur hade träffat honom innan och visste bara att han var "galen". Han bet mig rejält, händerna svullnade upp och det gjorde så himla ont. Som tur var hade jag tagit en massa vaccinationer tidigare i år så läkaren kunde inte göra så mycket.

De är rejäla rovdjur kissarna!