måndag, september 22, 2008

Ett rättså meningslöst tips

Jag tycker egentligen det är ganska onödigt att ha nummer på veckorna, för man vet ju ändå aldrig vilken vecka det är just för tillfället. Man vet att vecka 29 är det alltid Östersjöfestivalen här i Karlshamn och vecka 8 är det oftast sportlov. Eller nuförtiden är det väl kanske framskjutet till vecka 9 eller 10 förresten..?
Hur som helst... vill man göra det väldigt enkelt för sig när man snabbt behöver veta vilken vecka det är (och av någon anledning inte vill kolla på kalendern som finns på datorn) så kan man gå in på vecka.nu.
Ja, jag sa ju att det var ett meningslöst tips. :-P

2 kommentarer:

myrkyr sa...

I min jobbvärld, dvs skolans, är veckor tokviktigt att hålla reda på då mycket händer jämna respektive udda veckor. Måste alltid ha koll på veckorna så jag vet vilken del av klasserna som ska komma osv. Fast för de flesta tror jag nog att det är ganska oviktigt - och dessutom är det väl mest Sverige som räknar veckor om jag inte missminner mig.

☆Cel'Dara☆ sa...

Jo i skolans värld är det ju viktigt att hålla koll på veckorna, men det känns ju nästan som den enda också.. eller?
Skulle inte förvåna mig ifall det var ett svenskt påhitt! :-P