fredag, september 26, 2008

En utmaning

Jag har blivit utmanad av Fröken Grön;

Vilken mat äter du ofta? Köttfärs i olika former. Lätt av variera och jag slipper skära i det, och det är bra. Jag äter kött men klarar inte av hanteringen riktigt. Nej det är inte alls logiskt, jag vet. Vidare till nästa fråga, tack.
När du är på kalas - är du den person som sitter kvar eller hjälper till att duka av? Det beror på lite. Oftast hjälper jag nog till. Fasti vissa lägen kan jag känna mig i vägen och obekväm och då lägger jag mig inte i köksbestyren.
Var sitter du helst när du bloggar? Jag har inte mycket val annat än att vara i sovrummet eftersom det är där datorn står.
Köper du ofta triss? Nej. Jag är livrädd för att bli spelberoende. Och jag köper ytterst sällan lotter i present. Dels för att det är tråkigt och känns som en sista utväg när man inte kommer på nåt annat att köpa. Men mest för att jag skulle bli så sur i fall h*n vann!
Vilket land eller stad har varit din bästa semester? Jag har aldrig varit på nån riktig semester egentligen. (Bara små resor till Danmark och Tyskland när jag var yngre och det räknas ju knappast.) Men jag skulle gärna vilja se Japan.
Vilken TV-kanal tittar du på mest? 3:an eller 5:an tror jag..

Med utmaningen följde givetvis lite instruktioner och dom lyder som följer:

  • Svara på alla frågor. Jepp, klart!
  • Välj fyra personer som du vill skall svara och utmana dem i deras bloggar och be dem att läsa din. Jag väljer: Lite från Linda, Pjöllermaja, Dilldall-Nina & Olga da Polga.
  • Låt personen som utmanade dig få veta när du har svarat på utmaningen.

3 kommentarer:

Sofie sa...

Svar: Tack så jättemycket :D jag tycker också att dom är jättesöta ^-^ Det är för mitt projektarbete på skolan - smyckena, du vet? :) Ska bli halsband och örhängen ^-^

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Åh tack för svaren! : )

Jag är också särskilt svag för svarta katter. Det är något speciellt med dem! Kul att din sambo gillar dobbisar, du kan informera honom att de verkligen är stora samtidigt som de kan rulla ihop sig i ett försök att ligga i famnen, men att det är ungefär som att ha en galen älgkalv hemma! : D Fast de är helt underbara. Italienare är jättefina också!

Sofie sa...

Svar: Okej :D Men du kom ihåg i alla fall ^-^

Jag har inte bestämt än hur mycket, men dom kommer inte alls att bli dyra! :) Dom är ju inte så stora alls, Ca 1-2cm höga :)

Och hur brukar väsksmycken se ut?! :D Har ingen aning xD Vad sitter dom fast i? :) Allts, hur ser hänget ut?

Såg väskan - du är verkligen jätteduktig :D den var ju jättefin!