söndag, september 28, 2008

En lögn och några rötter

Jag upptäckte till min fasa när jag satte på datorn i morse att vårt nät inte fungerade! Tänk er själva, en hel söndag hemma själv utan nät. Det går ju bara inte!
Men efter lite omstartande fram och tillbaka och in-och-ut-dragande med nätverkssladden så funkade det igen. Puh! Nu kan jag andas ut igen..

Idag lyssnar jag på en gammal favorit, nämligen
Bright Eyes- Haligh, Haligh, a lie, Haligh


Och så finns det en annan låt med Bright Eyes som är så underbar. Läs texten, jag får rysningar av just den här raden: "Oh, you are the roots that sleep beneath my feet and hold the earth in place" Det här måste vara den vackraste raden som någonsin skrivits. Hela låten är så vemodigt vacker, jag kan höra den hur många gånger som helst. Conor Oberst har en fantastisk röst.
Bright Eyes- Oh, you are the roots that sleep beneath my feet and hold the earth in place

5 kommentarer:

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Bright Eyes är så himla bra! : )

Och jag förstår paniken du hade beträffande nätet! Bra att det löste sig.

Dilldall-Nina sa...

Den kappa med sykler på var fin da ;0). Rød også! Det er så gøy å gå i bruktbutikker - en egen spenning. man vet aldri hva man kan snuble over. Nå gleder du deg vel til at det kommer ny sofa i løpet av uka? Husker en gang vi solgte sofaen vår på 90tallet- og jeg var jättegravid. Det var noe som skjedde med leveringen - fikk feil sofa levert 2 ganger. Vi ventet i 3 mnd - og da måtte vi til slutt ta til takke med utstillingsmodellen. Sukk!!!! 3 måneder uten sofa er lenge. Kunne ha deltatt i norgesmesterskapet i tålmodighet av mindre vet du....

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Äntligen nån mer som ens vet vilka dom är är! Eller han rättare sagt. Men han byter ju bandnamn hela tiden känns det som. Fast det senaste är väl att han uppträder under sitt eget namn va..? Har för mig jag såg honom uppträda på nån amerikansk kvällsshow för ett tag sen.

Dilldall-Nina: Ja kappan är verkligen häftig, så det är synd att den inte passar här. Ja det ska bli så kul med den nya soffan, hoppas den kommer passa här. Det är svårt att se i affären om det kommer bli bra.
Men tre månader låter som en förskräckligt lång tid att vara utan soffa ju! Hoppas inte det blir problem med min leverans nu bara. :-/

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Mja. Jag kallar honom för Bright Eyes för att göra det enkelt. Men det stämmer - jag såg också honom uppträda i sitt eget namn på TV. : )

☆Cel'Dara☆ sa...

Jana: Jo jag kallar oxå honom för Bright Eyes ännu. Men så är jag ju känd för att vara en bakåtsträvare oxå! ;-P