torsdag, september 11, 2008

En kärring i småkorviga byxor. Det är jag det!

Jaha.. här sitter man och gör inget vettigt alls. På lördag ska vi ha minikalas för Sammi här hemma, och även om det bara är minikalas så måste man ju ändå städa, handla, förbereda osv som vanligt. Men jag orkar bara inte. Jag är helt utsjasad pga av vad som hände efter jobbet idag.
Jag gick till Vero Moda och skulle hämta ett par jeans som dom hade lagt undan åt mig när dom kom in i lager igen. Eller nja.. det var så det var tänkt i alla fall.
Men det som vi (vi = jag och tjejen som hjälpte mig häromdan och som även hjälpte mig idag) trodde var min storlek visade sig inte alls vara min storlek. Så dom undanlagda jeansen var inte alls så klockrena som vi trodde dom skulle vara. Jag fattar inte ens varför det är storleksmärkning på deras jeans över huvud taget för det finns inte två par i samma modell som är märkta med samma storlek som verkligen är samma storlek när man väl får på dom. (Om man får på dom då vill säga!) Jag svär!
Jag provade.. och provade.. och provade. Och hur man än vände och vred på det så stämde ingenting i storlekarna. Logik? Näää, varför det?! Det verkade ju inte bättre än att dom som hade storleksmärkt byxorna hade typ blandat alla storlekslapparna i en hög och sen bara dragit lott och satt dom lite hur som helst.
Det kändes nästan som om jeansen hånskrattadeskrattade åt mig till slut: "Nenenenene.. vi tänker inte passa!" Typ så.
Efter en timmes provande av flera olika storlekar och längder, plus en annan modell i flera olika storlekar och längder var jag både trött, svettig och irriterad. Men jag var ändå fast besluten om att jag skulle gå hem med ett par nya jeans, så var det bara. Jag har från nån gång efter jul tills idag bara haft 2 par jeans i garderoben som jag fortfarande kan ha på mig. Och nu är jag så trött på dom så jag vet inte vad.
Jag tyckte hur som helst att dom första (alltså dom undanlagda) var bäst ändå, även om dom var lite större/lösare än jag hade väntat mig. Men alltså.. hellre lite för stora än för tajta. För jag fullkomligen avskyr när det sitter för tajt vid magen, jag orkar bara inte med sånt. Det ska vara bekvämt, så enkelt är det. Bekvämlighet är inget jag kompromissar med längre, sen får ni kalla mig kärring eller vad ni vill! :-P
Tjejen som hjälpte mig tyckte såklart att paret jag valde var för stora, och tyckte att jag skulle sy in dom i låren när jag kom hem. Yeah right! Nej, jag ska gå med mina lite småkorviga inte så snortajta jeans och bara myyysa. Sen struntar jag blankt i om jag är omodern eller vad jag är. Så det så!

3 kommentarer:

Malla sa...

Bättre som du säger med lite goa jeans.=)
Skumt med alla stl, nån var full på etikettjobbslagret..=)he he

Therese sa...

...men nu kan du också bli ung och modern med häng, visa skinkorna på sta´n.
Annars får du väl äta upp dej ; - ))

☆Cel'Dara☆ sa...

Therese: Haha, jo eller hur??!!
Jag säger om mig som du sa om Henrik; Once a rocker, always a rocker! >;-)