måndag, september 15, 2008

En Honey till mig och en Elsa till min honey

Jag har länge varit insnöad på Marimekkos många olika fina mönster, och häromveckan fick jag ju hem min Kvartsi-väska som jag länge längtat efter. I love it! Bästa väskmodellen någonsin är det också, så jag ska försöka mig på att rita av den sen nån gång och sy flera i samma modell.
Men nu var det ju inte den jag skulle skriva om utan om min nya textilfavorit, nämligen 10 Gruppen.
Åh vad mycket fina väskor dom har! Men jag får inte.. inte nu i alla fall. Mitt väskkonto är uttömt för tillfället.
Men ett strykbrädsöverdrag då? Det kan jag väl få köpa åtminstone? Det jag har nu är ju så tråkigt och så slitet. Jag lovar att jag ska stryka varje dag (eller nja.. kanske inte varje dag, men..) om jag får ha det här fina överdraget på strykbrädan! Det här mönstret är så snyggt fast att det är så enkelt. Det är designat av Tom Hedqvist och heter Honey. Finns även i gult och svart. Men grönt ska det vara tycker jag. :-)


Förresten så kom jag just på att Sammi har sagt att han behöver en ny väska till jobbet. Där har vi det! Jag måste övertala honom att köpa en från 10 Gruppen.. så kan jag ju låna den ibland då också.. ;-) En sån här till exempel, i mönstret Elsa (även det av Tom Hedqvist). Den ser ju inget vidare tjejig ut, visst kan väl en kille ha en sån? Jodå.. det går jättebra det. Så gör vi! (Fortsättning följer...?)
(Bilder lånade från 10 Gruppen)

11 kommentarer:

Bettan sa...

Låter som en typiskt bra idé! Undrar just om Sammi tycker det. Väntar med spänning :)

Malla sa...

Ja väskor från 10-gruppen är ju ett måste. Helt galet fina grejer!!
Och lägger man bara upp det tillräckligt bra så kanske du har en helt egen väska snart också!=)

Designtjejen sa...

Tjingeling!
Jo... den rosa "plutten" som jag har använt går bland annat att hitta hos Istockphoto. Där finns mängder med liknande saker också. Ett minus är att det kostar.. men det kostar dock inte så mycket! Men ta en titt där.. du kan söka och det finna massa. Säg till igen om du behöver hjälp!
Kram

Linnea sa...

hej!

hehe jag såg att du redan gjort den där! =)

Jo tack det är bra men det har varit fullt upp och förlåt att jag inte svarat på ditt mail! Men det kommer!

hälsar
Linnea

Tjohalias blogg om inredning sa...

Jag ska ta och kika in på deras sida, kram Sandra

Mrs. b sa...

Snygg väska, och ännu snyggare strykbrädeöverdrag! Tyckte den var jätteläcker! Har ju nyligen klätt om min, så jag får snällt vänta...

Mrs. b sa...

Och tack för uppmuntran hos mig - idag är allt bra igen! :-D

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Ta det lugnt bara, jag kan vänta! :-)

Tjohalia: Hmm... nu skrev du nog till fel person va? Eller så har jag tipsat dig om nåt som jag redan glöm vad. Hihi! ;-)

Mrs B: Jo, jag såg ju ditt överdrag för en tid sen och blev inspirerad! Men jag är ju en lat människa så det lär ju bli att jag ändå köper ett istället. :-D

Johanna.B sa...

Je teskedarna verkar krångliga. Men jag håller alltid ögonen öppna. Det är ju det enda som saknas nu!

Jag älskar 10-gruppen. Äger inte särskilt mycket av deras produkter men tittar på dom gör jag gärna. Behöver en ny necessär så kanske till jul eller nåt..

Ha en bra dag!

/Johanna

Dilldall-Nina sa...

Der fikk jeg link til et par fine nettsider ;0). 10-gruppen og 4her. Masse inspirasjon. Jeg også trenger et nytt strykebrett-trekk....
Den nye veska di var så fin - og så anvendelig. Passer jo til det meste.
Jeg kjøpte en dyr veske i fjor vår - og har ikke hatt samvittighet til å kjøpe en eneste liten veske etter det. Det drøyer nok et par år til ;0).
Tata...vi syns ;0).

☆Cel'Dara☆ sa...

Johanna: Ja det är bara till att hålla utkik! Rätt vad det är så ligger dom där och glimmar mitt framför näsan på en loppis eller så. :-)

Dilldall-Nina: Ja jag är så himla nöjd med min Marimekko-väska. Och många komplimanger har jag fått för den redan! :-)
Men du, om det är ett helt år sen du köpte ny väska sist så tycker jag faktiskt det är dags att du får köpa en ny nu om du vill. ;-)