söndag, september 07, 2008

Dyra droppar till frukost

Jag hade ställt klockan på 10:00 idag och det var tur, för annars hade jag nog fortsatt sova hela dan. Det regnar och är allmänt trist höstväder här idag. Inte särskilt inspirerande.
Men jag vaknade ändå rätt nöjd.. för jag kände doften av irish cream-kaffet som Sammi hade bryggt innan han körde till jobbet. Mmm... härligt!
Ett paket med 250g av det här kaffet kostar ca. 47:- i den lilla butiken här i stan där vi köper vårt kaffe. Då får vi det helt färskmalet dessutom. Lyxigt värre! Favoriten är irish cream, men hasselnöt och choklad är gott att variera med ibland.
Sen när vi brygger här hemma så tar vi hälften av det smaksatta kaffet och hälften vanligt Gevalia Milea. Det är rättså dyra droppar vi dricker antar jag. Men det är något som ger lite guldkant på tillvaron, och det är mycket värt tycker jag. Dessutom är vi inte några jättestora kaffedrickare. Oftast dricker vi inte mer än en halv kanna tillsammans på en dag, och det är ju faktiskt inte så mycket ändå.

Idag har jag planerat att byta gardiner och vaxduk i köket. Jag har flera gardiner på lager som jag har tänkt mig till köket, så vi får väl se vad det blir. Men det lutar åt nåt med körsbär i alla fall. :-)
Annars ska jag försöka ta det lugnt och inte göra nåt särskilt, och inte sitta för mycket vid datorn. Jag och Elvis är hemma själva idag och han gillar inte när jag sitter vid datorn för mycket då. Till slut börjar han gå runt i lägenheten och storvråla för då känner han sig ensam och uttråkad. Han är för rolig den där! :-P
(Bild lånad från The Poster List)

Inga kommentarer: