onsdag, september 10, 2008

Cool ostkupa till salu


Den här ostkupan (klicka på bilden för förstoring) står bara och tar plats i ett skåp hos oss. Den är lite för stor för vårt kylskåp nämligen. Och eftersom vi bara är två i hushållet så har vi sällan mer än en ost åt gången, så denna blir lite väl stor då. Det är en klassisk Sally designad av Erik Kold. Vi har samlat på oss en del Sallyburkar i olika färger, men jag tycker nog faktiskt att dessa med röda blommor är finast.
Men hur som helst, jag ska komma till saken nu. Den här fina ostkupan är i alla fall till salu nu. Den är i toppskick, ja som ny faktiskt! Allt som allt är den 31 cm lång, 20 cm bred och ca 13 cm hög (knoppen inräknad). Ytan som man lägger osten på är 15x23 cm. Så bara maila mig om du är intresserad! (Jag kan även tänka mig att byta den mot nån annan fin pryl, så har du nåt som du tror jag kan gilla så hör av dig!) Mailadressen hittar du lite längre ner i listen här till höger --->
(Foto: Cel'Dara)

8 kommentarer:

Tant Grön sa...

Nej men det är ju inte sant. Jag tänkte förut när jag gjorde min sedvanliga kvällsmacka, att vi skulle verkligen behöva en ostkupa! Men vad skulle jag kunna ha som du vill ha istället. Jag har ju hur mycket grejjer som helst! Gillar ju loppis och att själv stå.

☆Cel'Dara☆ sa...

Tant Grön: Jaaa du.. jag vet inte riktigt. Men vad som helst med prickar (eller ugglor!) är alltid intressant! :-)
Förresten har jag precis länkat till dig.. märkte nyss att jag hade glömt det! *skäms lite*

Olga da Polga sa...

men, en sån där hade ju min farmor&farfar ...! Undra vart den har tagit vägen ? Så fiin ...!

ingegerd sa...

det är alltid trevligt med gamla saker,särskilt från 50-60-talet!:-)

☆Cel'Dara☆ sa...

Olga da Polga: Leta upp den omdelebums vetja.. synd att den står och samlar damm nånstans ju! Och du.. i annat fall byter jag den gärna mot en av dina vovvsingar! ;-)

Ingegerd: Håller med dig till fullo! Fast det har du kanske märkt på min blogg iofs.. :-)

ingegerd sa...

nu har jag sett din tavla!och den bilden är så bara underbar!jag har den också,få ser när den dycker upp!tack för att du tittade förbi!!

Maria sa...

Den var fin!
Jag har dock en skitful och svindyr Tupperwareostkupa. Men bra...(någon sorts fuktutsläppande membran i locket..)

☆Cel'Dara☆ sa...

Maria: Hehe.. håller med om att Tupperwares är ful. Men den verkar ju skitbra så jag har faktiskt funderat på att köpa den ändå! :-D