lördag, september 27, 2008

Blåst av Röda Korset

Två coola killar i en gammal vit volvo 240 (herrgårdsvagn ni vet) kom och hämtade vår fina röda 60-talssoffa och fåtölj idag.
Möblerna ska få flytta ända ner till Malmö och jag hoppas att dom kommer trivas där.
Jag blev nästan lite stött när den ena killen sa att om utifall att han skulle ångra sig så kunde han alltid sälja dom, för i Malmö får man lätt igen pengarna. Detta säger han efter att han prutat ner möblerna 500:-. Usch så sur jag blev... :-/
Det ser minst sagt tomt ut i vardagsrummet nu. Soffan har dock lämnat spår efter sig i form av en rödaktig rand på tapeten. Jag får testa att skrubba lite och se om det går bort. Annars har vi nog inte mycket annat val än att ställa den nya soffan på samma ställe. Vi hade ju funderat på att kanske skifta plats med soffan och tv'n. Men får vi inte bort randen så kan det kanske se dumt ut. Nåväl, det är ett senare bekymmer! :-)
Innan killarna kom och hämtade möblerna hann jag med en snabb second handrunda på stan, vilket innebär ett besök på 34:an och och sen Röda Korset. Jag fyndade en skojjig gardinkappa med cyklar på för 15:-. Visst är den häftig? :-)
Jag tror den kan vara 70-tal men jag är inte säker..(?) Den är ganska liten då den bara är 86 cm bred, och så små fönster har ju inte vi. Men hittar jag inget annat användningsområde för den så går den ju alltid att sälja på Tradera annars.
Och så köpte jag två paneler för 40:-. Jag gillar mönstret! Har hållit i dom på Hemtex vid ett flertal tillfällen men av nån anledning aldrig köpt dom. Och tur var ju det nu när jag hittade dom så billigt! :-)
Elvis verkar dock inte särskilt imponerad av mina fynd, han bara sover och sover.. Som synes på bilden. :-)
Eller vänta nu! Nyss när jag vecklade ut panelerna inför fotograferingen upptäckte jag en dold prislapp på den ena. Där stod det: "Paneler: 15:-/längd". Det är ju tur att pengarna går till välgörenhet, annars kan man ju faktiskt säga att jag har blivit blåst av Röda Korset. Rättså otippat egentligen kan man ju tycka...
(Foto:Cel'Dara)

1 kommentar:

Jana | FRÖKEN GRÖN sa...

Jens lillasyster går femte året på Malmö musikhögskola. Hon spelar violin och det är hon och andra stråkar som skall framföra något. De är himla duktiga och det blir en del konserter här och var för att se henne. : )

Annars brukar inte mina dagar vara så här fullspäckade. : P