lördag, september 06, 2008

Blow your troubles away

Jag har alltid tyckt om saker som har en betydelse, alltså saker som det föjer med en liten historia till. Det gör det mycket personligare, särskilt om det är något man ger bort... eller får också för den delen. :-)
Det här är ett danskt "Pustetrold". Blåstroll kan man kanske säga på svenska..?
Det finns en gammal dansk sägen som säger att ifall man trillade och slog sig så skulle man bara blåsa på ett troll så skulle ontet försvinna. Ifall man hade bekymmer skulle det också hjälpa att blåsa på ett troll.
Den här söta mobilen finns i svart, rött, blått och grönt.
Kostar 99:- i På Pricken Röd's webshop. Fast dom har den bara i blått och grönt. Jag är så sugen, kanske att man skulle hänga ett grönt i vår gröna hall?
Pustetrollet tillverkas av danska Flensted Mobiles som har en hel mängd med fina mobiler i sitt sortiment. Bland annat denna med svarta katter som jag fick i present av min kompis C för några år sen. Jag skulle kunna ligga och titta på den hur länge som helst, det är så vilsamt att titta på när katterna liksom dansar runt där uppe i luften.
(Bilder lånade härifrån)

Inga kommentarer: