onsdag, september 17, 2008

Bettie-luggens vara eller icke vara

Imorgon ska min Kusin S (som går tredje året på frisörprogrammet) komma hit och klippa mig. Men problemet är att jag fortfarande inte vet hur jag vill ha det.
Jag har ju i flera månader kämpat för att få lång lugg igen eftersom jag var så trött på den korta. Och med kort menar jag som på bilden till vänster uppe på bannern alltså. Jag hade ju sån lugg i flera år och tyckte det var så jobbigt att alltid hålla på med att få den att ligga snyggt och så fick man ju klippa den så ofta. Det var sånt meck jämt.
Men nu saknar jag den ändå! För det är jobbigt med sidbena också tycker jag. Min lugg vill inte ligga sådär snyggt åt sidan som den gör på alla andra som har sidbena. Den vill bara hänga rakt ner fast att jag har försökt ha det såhär sen typ i april-maj nånting. Och det är himla irriterande.
Så frågan är hur jag ska göra imorgon.. Ska jag klippa av den eller inte? Jag vill egentligen ha lite Bettie-stuk på luggen i så fall, men jag har konstigt hårfäste så det brukar se skumt ut när man klipper upp den sådär på sidorna.
Och ja, jag vet att det inte är Bettie Page på den här bilden. Det är Gretchen Mol som spelar Bettie i filmen "The Notorious Bettie Page", som för övrigt är en rätt kass film. Men ändå. Det här var den bästa bilden jag hittade på klippningen som jag vill illustrera. ;-P
Hmm.... jag måste fundera. Vi får se vad det blir för nåt.
(Bilden är lånad härifrån)

5 kommentarer:

Kotteby sa...

Snyft!!

Blocket-länken funkar inte, och jag är grymt nyfiken på vad det är du har hittat. En schimpanskomplement låter mycket lockande.

Kardemomme sa...

Hei! Titter inn til deg etter å ha sett signaturen din inne hos Persilja..Du har en morsom blogg :)
Festet meg spesielt ved bildet av katten din som ligger og sover i en liten kurv..kanskje brødkurv?
Min katt har det også med å legge seg til i brødkurver og fruktboller som egentlig er alt for små for den hihi!! Det er så søtt og komisk :)
Hilsen Kardemomme :)

Dilldall-Nina sa...

Jeg kan bare glemme lugg, men synes det ser såååååå kult ut for de som har glatt hår. Typete og chiqt! Er det jobb med en lugg for dere som har rett hår også *S*? Det visste jeg ikke ;0). Klipte lugg for siste gang en gang tidlig på 90-tallet. Jeg har brusete hår med krøller - og spesielt da det regner så ble luggen ca 3 cm lang med kruser. Inngikk fred med håret mitt da jeg fylte 30 - innså at jeg ikke kunne bruke 20 år til med negativ "jeg-vil-ikke-ha-krøller-energi". Nå er jeg glad i heksehåret mitt - og liker at det er stort og langt. Det er MEG. Men hva du skal gjøre? Da trenger vi et nå-bilde for å sammenligne ;0).
Takk for at du kunne sjekke bollfronsar. Sååå snilt!
Fikk tips om en norsk nettbutikk, så da skal jeg fikse det. Jippi! Oj - dette ble langt....

☆Cel'Dara☆ sa...

Kardemomme: Tack så mycket, det var roligt att höra! :-)
Ja Elvis älskar att ligga i korgar och lådor, och ju mindre dom är desto bättre tycker han. Haha! :-)
Nu ska jag kika in på din blogg! :-)

Dilldall-Nina: Ja jag såg också att dom fanns på Stoff och Stil i Norge. Visste inte ens att butiken finns där. Det är tur att vi bloggvänner kan hjälpas åt. :-)
Mitt hår är också lockigt.. Eller båda delar egentligen. Dom första 15 cm ut från roten är raka och sen blir det lockigt. Inte alls kul! :-(
Nu sen jag klippte mig i våras så plattar jag det mest hela tiden, låter jag det vara lockigt när det bara är axellångt så ser det inte klokt ut! Men jag har ju inte långt till 30 nu, så kanske att jag oxå ger upp snart! ;-)
Här ser du hur jag ser ut nu( eller ja, nästan.. det är lite längre nu): http://celdara.blogspot.com/2008/06/ett-pressmeddelande.html

Maria sa...

En sådan lugg klipper jag på en av mina kunder =)

Välkommen in i tävlingen! =D