söndag, september 21, 2008

Attack of the murder guinea pigs

Så har ännu en helg susat förbi, och för en gångs skull har vi faktiskt hunnit med en hel del.
I fredags var Sammi och hämtade vår nya bil, så nu är vi äntligen kombiägare. Känns bra! :-)
I går tog vi dock mustangen när vi skulle åka till veteranmarknaden i Bräkne-Hoby. Klart man ska åka finbil när man ska på veteranmarknad ju! Men när vi skulle hem fick vi åka golf istället. Varför? Jo, för Sammi glömde stänga av lyset när vi parkerade, så batteriet var dött när vi skulle köra hem. Ahhh!! Jag var så arg!!! Som tur var kunde Kusin B komma till undsättning, och det är jag så tacksam för!

Idag bestämde vi oss för att åka en sväng till Ikea. Och där blev vi attackerade av mördarmarsvin från barnavdelningen när vi var på väg mot restaurangen. Marsvinen får tydligen inte äta i restaurangen..? Huu, hemska djur!
Och så har vi blivit med ny soffa också, vilket inte var planerat egentligen men ändå välbehövligt. Den gamla är snygg, men ack så obekväm så vi har länge längtat efter en ny. Jag har tidigare provsuttit Kramfors-soffan och fattat tycke för just den. Så när vi idag såg att dom hade Family-erbjudande med 2000:- rabatt på den så var det ju bara till att slå till.

Det blev en tvåa med schäslong (som på den övre bilden) fast med röd klädsel (som på den undre bilden). Soffan fanns inte i lager så den kommer levereras hem till oss runt den 1/10. Jag längtar! Nu gäller det bara att hinna bli av med den gamla soffan också, och helst innan den nya kommer såklart. Jag ska lägga ut annons på Blocket och Karlshamnstorget imorgon hade jag tänkt.

Förutom soffköpet blev det inte så mycket mer faktiskt. Men litegrann hittade vi såklart. Bland annat köpte jag en bit av det svarta Gunilla-tyget som jag bloggade om förra helgen. Jag var lite sugen på det orangea också, men jag hejdade mig i sista sekund. Vilket jag nog ångrar nu egentligen, för det skulle kanske kunna passa till kuddar till den nya soffan.. men, men.. det kommer fler tillfällen! Josefin-tyget däremot blev det inget köp av. Jag blev lite besviken på att det var tunnare än jag hade tänkt. Tunna och sladdriga tyger är inte så fint tycker jag. Fast det beror väl i och för sig vad man ska ha dom till...
I morgon ska jag försöka få tag på veterinären så att vi kan boka tid för Elvis återvaccination. Elvis är alltid jättesnäll och duktig när vi är hos veterinären. Men i bilen på väg dit skriker han som en stucken gris, och det är inget jag ser fram emot! Han har aldrig tyckt om att åka bil. Redan första gången när vi hämtade hem honom när han var bebis så skrek han hela den 6 mil långa vägen hem. Ingen höjdare kan jag tala om. För ett tag sen så köpte vi en större transport till honom, så den ska vi testa för första gången nu. Jag hoppas att det hjälper men jag är tveksam. Jag tror att han blir åksjuk i vilket fall så jag ska fråga veterinären ifall han kan skriva ut åksjukepiller som vi kan ge honom i fortsättningen. Jag tycker så synd om honom när han är så ledsen i bilen. :-(
(Sunkiga mobilbilder: Cel'Dara)

2 kommentarer:

Bettan sa...

Hahahaha! Det räckte inte att skrämma slag på mig, du var tvungen att visa det för resten av världen oxå!!! Fast det är helt klart modigt :)

☆Cel'Dara☆ sa...

Bettan: Äh va tusan.. jag bjuder på det! ;-P