söndag, augusti 24, 2008

Vädret säger nej

Vädret tillät inte oss att fara på loppis idag, för här regnar det precis som det gjort större delen av veckan. Så här sitter man... besviken och med en bil full med bananlådor med diverse bråte och pinaler. Nån som vill ha eländet? Kom och ta det!
Jag är väldigt fötjust i grejer, men ibland blir det bara för mycket. Jag trivs bäst när jag har fått rensa ut litegrann emellanåt. Vad mycket skitgrejer man sparar på egentligen, det är helt sjukt!
Men mycket av grejerna jag sparar på är sånt som jag tänker att jag kan återanvända och skapa nånting av. Så jag samlar på mig alla möjliga skumma grejer. Men sen är jag jag ju en sån som har 300 kreativa idéer, men sällan orken att sätta igång och verkligen göra dom där sakerna som jag tänkt. Det måste det bli ändring på!

Förresten... när vi ändå talar om återanvändning. Jag hittade en miljövänlig inredningsbutik på nätet igår. Wilma & Friends heter den. Dom har en hel del fina grejer, och jag gillar själva idén om miljövänlig inredning väldigt mycket.
Jag börjar bli mer och mer sugen på en sån här gummikorg av återanvända bildäck. Inte för att den passar så bra in här hemma kanske, men dom är ju så snygga!

2 kommentarer:

Mrs. b sa...

Jag är också förälskad i bildäckskorgarna - och som tur var så hade vi ingen vedkorg tidigare, så det fick bli en av gummi! :-)

☆Cel'Dara☆ sa...

Mrs. B: Vi har ju tyvärr inget att elda i här hemma, men jag ska nog fundera ut nåt annat som jag bara måste ha en sån fin korg till! ;-)