onsdag, augusti 13, 2008

Var är mitt paket?

Det är ju faktiskt Vänsterhäntas Dag idag, så jag tycker minsann det vore på sin plats att jag blev lite uppvaktad. Det är ju fortfarande jättelänge till jul och jag känner mig lite kinkig idag, så ett litet paket vore faktiskt inte hel fel.
Såhär står det i inledningen till den här artikeln på Aftonbladet idag:
"De utgör en tiondel av mänskligheten. De är överrepresenterade bland framgångsrika musiker och har en ökad risk för att drabbas av schizofreni."
Ojsan... det sista lät ju kanske inte så party. :-/
Vidare läser jag:
"-De lever i en en värld som är skapt för högerhänta och har varit förtryckta historiskt. Det är bra att de uppmärksammas, säger Louise Rönnqvist, professor i neuro- och biologisk psykologi vid Umeå universitet."
Jag kan inte annat än hålla med, så jag undrar återigen.. var är mitt paket??!
(Bild lånad härifrån.)

10 kommentarer:

Bettan sa...

Har tyvärr inget paket till dig men jag skickar en kram, om det duger till madame :)

☆Cel'Dara☆ sa...

Hehe... få se här nu... Hmm.. jo, men ok då! Låt gå för den här gången! ;-P

Linda sa...

men här kommer det ett STORT! paket med tre önskningar i, önska dig tre relevanta önskningar skriv ner dom på ett papper ska jag se till att minst två av tre blir uppfyllda ;)

Linda sa...

å du! jag kopierar din bakhemmafru om det går bra??

☆Cel'Dara☆ sa...

Linda: Ska DU se till att minst två av önskningarna går i uppfyllelse? Oj, inte visste jag att du besitter såna superkrafter!
Klart du kan kopiera bilden, det är ju inte precis min ändå! ;-)

Anonym sa...

hehe jag är också vänterhänt! Eller jag två hänt - men jag skriver och ritar med vänster. Det där med schizofreni tror jag inte på, det styrs av andra saker än just vilken hand du använder mest.... =)

/Linnea

Linda sa...

klart jag ska, jag är ju pippi långstrump, jag klarar nästan allt! =)

Gubben sa...

Men vad dumt! När ska vi med tummen mitt i handen få vår dag?

☆Cel'Dara☆ sa...

Gubben: Hehe.. ja du, det kan man undra. Men vi får väl hålla tummarna för att det blir snart! :-D

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Jag är oxå dubbelhänt, väldigt praktiskt tycker jag! (Fast skriver och ritar gör jag oxå bäst med vänster.) Schizofrenin tror inte jag heller på. Men jag tror nog att vi nog är lite bättre och lite smartare än högerhäntingarna, eller hur? ;-)