fredag, augusti 29, 2008

Udda förvaring

(Foto:Cel'Dara)

Jag och Sammi har en lite udda hobby kanske, men man skulle väl kunna säga att vi samlar på möbler.
Det här stickbordet köpte vi på en loppis förra sommaren. Jag tror inte vi gav mer än 60:- för det. Det är en av mina favoritmöbler här hemma eftersom det dels är snyggt men också tjänar som smart förvaring i vår hall. I korgen undertill där man egentligen ska förvara garn, har jag min hårfön och plattång. Och i lådan på sidan där det är tänk att man ska förvara sina stickor har jag samlat dom klockor och smycken som jag oftast använder.
I början tyckte Elvis att korgen var en perfekt klösmöbel, men efter att jag har strukit lite ättika på korgen några gånger så har han hållit sig bort från den.
Den gula skålen som står på bordet är ett original från 50-talet. Min farmor sålda såna i sin butik som hon hade då, och när jag var liten så gav hon den till min mamma. Efter att min farmor gick bort för ett par år sen så gav mamma den till mig. Fast att jag aldrig gillat gult nåt vidare så älskar jag den här skålen, både för formen och för att den kommer från min farmor.

6 kommentarer:

Linnea sa...

ååh vad snyggt!!!

Lisa sa...

jätte söt :)

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea och Lisa: Tack ska ni ha! :-)

Jessica sa...

Tack så mycket för välkomnandet! :) Får se hur pass aktiv jag kommer att bli i denna värld. Har inte att så mycket att dela med mig just nu men det kommer kanske. Jo treor är rätt svåra att få, men det är väl bara att se positivt på det. Turen kommer väl till oss med tids nog :) Kram kram

Anonym sa...

Urcoola möbler! Blir sugen på att gå på loppis nu. Men vart ska man ha alla prylar??!! :S

/Malin Inspiration & design

☆Cel'Dara☆ sa...

Malin: Haha, ja du! Det är ju det osm är den ständiga frågan. Det är väl dels särför vi letar större boende nu! :-P