lördag, augusti 30, 2008

Seg lördag som känns mer som söndag

Jag är så himla seg idag, kan inte alls komma mig för att göra nånting vettigt. Jag borde till exempel egentligen tömma och städa ur överskåpen på vår kyl och frys idag, eftersom vi ska få nytt på måndag. Kan ju vara skönt att ligga lite före i planering för en gångs skull! Men denna veckan har varit rena katastrofen när det gäller mig sömn. Har inte kunnat somna förrän vid 3-4 på morgnarna. Hur tusan ska jag orkar gå till jobbet på måndag? Det känns som att jag har varit ledig mycket längre än två veckor, konstigt nog eftersom jag inte gjort särskilt mycket dom här veckorna.


Idag är jag i alla fall glad att jag "slipper" laga middag. Vi ska bara äta nånting lätt nu i eftermiddag, för sen ikväll ska vi hem till kusin B och hennes kille och äta kräftor och räkor. Och så kommer kusin C, hennes sambo och min "bonuskusin" A också. Vi ska spela lite sällskapsspel och kubb också, så det ska bli roligt! :-)

Eftersom det har blivit fint väder här nu igen så hade jag hoppats att vi skulle kunna åka till loppisen imorgon, eftersom det inte blev nåt förra helgen när det regnade. Men när jag ringde och skulle boka bord idag så var det fullt. Typiskt! Men det är ju varje söndag fram till oktober, så förhoppningsvis ska det hinnas med en annan gång innan "säsongen" är över.
Nähä, om man skulle ta och kicka igång nu för en gångs skull. En skvätt kaffe till bara, men sen... sen ska jag jag ta itu med att städa ur dom där skåpen. Tror jag... :-P
(Bild lånad från Allposters)

Inga kommentarer: