onsdag, augusti 06, 2008

Så var det avklarat!

Jag har vart orolig i flera veckor för att jag skulle gå till tandläkaren idag. Tidigare har jag gått hos privat tandläkare i Sölvesborg, så idag var dessutom första gången på folktandvården här i Karlshamn.

Jag oroar mig alltid för att det ska vara nåt fel på mina tänder. Att jag ska få tandlossning eller nåt. Och så oroar man ju sig för vad det ska kosta också förstås, för tandvård är ju inte billigt precis.
Men det gick jättebra, så jag har ju oroat mig helt i onödan. Mina tänder ser jättebra ut, och i riskbedömningen fick jag en nolla. Så bättre kan det ju inte bli. Och inte billigare heller för den delen, och det tackar vi för!
Eftersom jag plockat ur piercingarna i tungan och läppen och slutat röka också, så fick jag massor av beröm av tandhygienisten. Jag blev riktigt stolt och det kändes nästan som när man hade vart duktig hos tandläkarn när man var liten.. fast idag fick jag ju inget klistermärke förstås... :-(
(Bild lånad härifrån.)

4 kommentarer:

Kotteby sa...

Jag kör strutsmetoden!!

Har alltså inte varit hos tandläkaren på fyra år tror jag. Kanske inte så smart, nu när jag tänker efter.

☆Cel'Dara☆ sa...

Kotteby: Strutsmetoden är typiskt dålig när det gäller i såna sammanhang. Ju längre man väntar desto större risk att tänderna faller ur på dig. Så bums iväg till tandläkarn nu!

Linda sa...

Du skulle krävt ett klistermärke...
Jag är hemma i Sölve nu. Idag är det bröllop. Annelie och Karl gifter sig i Mjällby. Jag och Nils, (Annas pojkvän och Karls bror) ska vara toastmasters så jag har en hel del att stå i :)
kram kram !

☆Cel'Dara☆ sa...

Linda: Åh vad roligt! Hoppas ni får en fantastiskt rolig dag och kväll. Bröllop är underbart! :-)