torsdag, augusti 28, 2008

Pysselfunderingar


Jag har en sisådär 358 pysselprojekt (känns det som i alla fall) som jag jämt bollar med i huvudet, men många tar jag aldrig itu med. Jag går och funderar på projekten så länge att jag blir less på själva tanken och struntar i alltihopa, bara för att nästa i sekund komma på ett nytt projekt.
Den här tredelade kakburken köpte Sammi på second hand för ett bra tag sen. Det var den som vi hittat hittills som har varit i bäst originalskick. Men även om det inte syns så bra på den här bilden så är det faktiskt ganska så nött och skavd.
Så därför har den bara fått stå uppe på ett skåp och samla damm istället för att bli använd, och det är ju synd.
Jag skrev ju i måndags att jag hade lust att måla, och då var det bland annat den här jag tänkte på. Jag skulle vilja spraya den i tre olika färger. Eventuellt tre olika nyanser av en färg eller annars tre olika färger som matchar varandra. Eftersom knoppen på locket är nitad fast så går den inte att ta bort. Så då kan det kanske bli lite marigt att maskera runt den. Därför funderar jag på att behålla locket som det är, även om det är lite skavt i kanterna. Det kan kanske vara lite charmigt? Vad tror ni? Färgförslag, någon? :-)
(Foto: Cel'Dara)

5 kommentarer:

myrkyr sa...

Jag röstar för två mörkare gröna nyanser. Fast sen är det ju jag som är tokig i grönt också. =) Vill gärna ha tips på vad du använder för färg på plåt. Och det är hur som tokfin burk! Fingrar ofta på sådana på loppisar men de är ju ofta nötta och alltid skrymmande. =/

☆Cel'Dara☆ sa...

Myrkyr: ska det bli olika nyanser i en färg så kommer det bli grönt, utan tvekan. Jag är ju oxå så svag för grönt!
Har ingen aning ännu om vilken färg jag ska använda, måste först lista ut vart jag ska vara när jag sprayar. :-/
Tänkte fråga om råd i färgaffären sen, så jag rapporterar sen när jag vet. :-)
o dom är ju skrymmande, och när har man nånsin tre sorters kakor hemma? Inte ens jag som bakar ibland har det.
Så jag kommer nog förvara pysselgrejer i burkarna istället. :-)

Anonym sa...

Hej! Gillar det som det är hm. Men om du är väldigt sugen på att förnya så kanske två olika gröna nyanser och den gröna som är på kankse? :)Eller grön , svart & vit? Orange kunde blivit kul med. :) Svårt! Lycka till med ditt färgval!

/Malin Inspiration & design

LIsa sa...

rosa grön orange? ;D
Du jag lånar ditt hans citat, så jäkla bra :)

☆Cel'Dara☆ sa...

Malin: Ju mer jag tänker på det desto mer lutar det åt grönt. Och nu är ni ju dessutom två stycken som röstar för grönt så.. :-)

Lisa: Visst, gör du det. :-)