torsdag, augusti 14, 2008

Nu håller vi tummarna, ok?

Lägenhetsannonsen som vi svarade på via brev häromveckan har vi inte fått nåt svar på. Så jag antar att det var många som var intresserade av den och att den redan är uthyrd.
Men Sammi hittade en annons på en lägenhet på Blocket igår kväll:
"3 rok på Kungsgatan, 96 m². Etagelägenhet med dubbla toaletter samt egen tvättmaskin & torktumlare. Inkl. värme & vatten.Varmgarage ingår i priset, 5 747:-. Eventuellt byte mot 2:a "
Annonsen hade kommit in kl. 21:30 igår och Sammi ringde kl. 22:00 och då var det redan ett par som hade hunnit ringa före. Fatta det då, helt sjukt ju! Det råder rena krigsfronten på lägenhetsmarknaden, här i lilla fjuttiga Karlshamn. Eller åtminstone när det gäller 3:or. I annonsen låter det som en perfekt lägenhet... så det känns som att vi ändå inte har nån chans fast att vi kommit längre upp i "kön" nu än vi gjort förut. Men vi håller ändå tummarna. Vi skulle höras av igen ikväll efter kl. 18. Förhoppningsvis vill det andra paret inte ha den, eller så har dom ingen schysst 2:a som vi har att byta med. ;-)

3 kommentarer:

Hallakulle bygger bo sa...

Kul att du hittade till mig! =)

Min tokiga man tyckte att vi skulle fundera på lampan ett tag. Aldrig livet sa jag för då hinner någon före. Det hade varit du alltså.... =)

Anonym sa...

iii ååå lycka till! Jag vet hur det känns när man nästan får en lägenhet... fast vi fick en ännu bättre sen. Men lägenhets- bostadsklimatet är likadant här i lilla växjö kan jag säga. vi bor suveränt nu (se bilder på bloggen hehe)... 84 kvm för nästan 4800 kr. två balkonger... hade gärna haft en liten toa till ... men vi har egen tvätt o sådär. det är jättebra. Jag håller tummarna!!!!

/Linnea
ps hoppas mitt långmail kom fram

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Ojdå, din lägenhet låter ju ännu bättre, särskilt priset! Lyx med två balkonger oxå ju, då kan man gott va utan extratoan tycker jag.
Vi betalar ju 4871:- för vår 2:a på 68kvm utan balkong (bara fransk), och så ingår parkering på gården.
Vi ska kolla på lägenheten ikväll, så nu håller vi tummarna extra hårt för att den är bra och att vi får den! :-)