fredag, augusti 29, 2008

Min första egna tävling!


"50-talets bästa vänner" är en helt ny och annorlunda bildbok om spännande personer som håller 50-talet levande. Den 120-sidiga boken med över 300 foton (!) innehåller ett 30-tal reportage ,texter och bilder från olika delar av Sverige.
I boken finns reportage om Ebbas Fik i Helsingborg som jag har bloggat om tidigare, och andra häftiga ställen i Sverige som t.ex. butikerna Bagaren och Kocken i Göteborg och Sivletto i Stockholm. Man kan även läsa om formgivaren Stig Lindberg, en av mina personliga idoler Eva Eastwood och mycket, mycket mer!
Det här är med andra ord en jättefin bok som varje retrofantast borde ha i sin ägo!
Och nu, tack vare sponsring från Retromega, kommer jag att lotta ut ett ex av boken här på bloggen.

Vad ska man då göra för att få vara med i tävlingen?
Lämna en kommentar till det här inlägget så är du med och tävlar.
Vill du ha dubbel vinstchans så länkar du både hit till tävlingen och till Retromega, http://www.retromega.se/ , från din blogg. Självklart går det bra att låna min bild ifall du vill länka, klicka i så fall här för att komma åt bilden.
Glöm inte att skriva i din kommentar att du har länkat från din blogg!
Tävlingen pågår till och med nästa lördag, alltså den 6/9 kl. 23:59.
Obs! Ni som inte har blogg: ange er mailadress i kommentaren eller håll utkik här på bloggen när jag meddelar vem som har vunnit, så ni inte missar er vinst! Lycka till!

21 kommentarer:

Eva sa...

Åh jag vill vinna! :o))
Är det här jag ska kommentarer då?

Och så tänkte jag bara berätta att jag fick precis veta att det är EN ialla fall som inte saknar mina cupcakes. *skrattar*
Jag ville berätta eftersom du skrev som du gjorde hos mej. :o))

Ha det gott!

/Eva

Tjohalias blogg om inredning sa...

Åh vilket fint pris, det vill jag gärna vinna!

Svar: Tack så mycket! Kram Sandra

Victoria sa...

Klart man ska vara med i din första tävling och boken ser intressant ut!

hallakulle sa...

Ja, jag har gjort överdraget själv. Tyg från Åhléns och 2000 häfklamror på baksidan :)

Klart jag vill vara med och tävla!!!

Olga da Polga sa...

ååå jag vill också vara med !!!
Älskar 50-talet, 20-talet och 70-talet, vad vore då bättre än att finna inspiration i den här boken ... jo jag susar runt på din blogg nu för tiden, varje dag och blir glad och inspirerad av det du skriver !
Hejsvejs Anna ...skall jag skriva mailadressen här då också? den är olga-da-polga@glocalnet.net

☆Cel'Dara☆ sa...

Eva: Haha, du måste skoja! Nu ska jag gå in och kolla vad det är för en toka som har skrivit så bara för det! :-D

Olga da Polga: Men din mailadress har jag ju redan, silly! ;-) Och tack för dom fina orden förresten. :-)

Annas tävlingsblogg sa...

Jag är med och tävlar. Har länkat
http://molnboanna.blogg.se/2008/august/bok.html

mail: info@annakarlsson.se

Nettan sa...

Läckert med en Retro bok den vill jag vinna. Har länkat: http://olelsi.blogg.se/2008/august/var-med-du-oxaen-cool-utlottning-pa-en-re.html

Kram Nettan i Hälsingland.

Anonitota sa...

Åh, vilket kul pris!
Jag vill såklart vara med och tävla!

Tessah sa...

ÅÅÅ jag vill vara med och tävla! :)
skulle va jätte roligt om jag vann.

Jag fyller år den 6:e september också :)

Ha fortsatt trevlig helg! :P

Jenny sa...

jag är med :)

Olyckssyster sa...

Oj en sådan trevlig vinst. jag vill gärna vara med och tävla!

Susanne sa...

Detta var en liten annorlunda bok,..som jag inte ens hört talas om. Skulle gärna vilja vinna denna! Hoppas på tur!!!!!!!!
gotland@speedmail.se

erika sa...

jag vill vinna

Anne sa...

jag är med :-DD
länk : http://annesolem.blogg.se/2008/september/50-talets-basta-vanner-1.html

Pjöller maja sa...

Jag är med! jag är med! jag är med!!!! och jag har länkat, hoppas! hoppas! hoppas! =)

Mia sa...

Hej hopp! Nu är jag också med och tävlar. Länkar på min blogg!
Ha det gott!

jenny sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
jenny sa...

vilken härlig bok, speciellt eftersom man spenderade hela gymnasietiden på ebbas - fantastiskt!

jag har länkat till dig och till retromega härifrån
http://hyperballad-poetry.blogspot.com/2008/09/tvling.html

kram

Lotten sa...

Åhh jag vill vinna!

Maria sa...

Jag vill vara med!