lördag, augusti 23, 2008

Käka måttband... går det?

Eftersom vi bor i en tvåa för tillfället så är vi tvungna att ha datorn inne i sovrummet. Det har sina nackdelar. Särskilt dagar som idag då Sammi fortfarande ligger och sover eftersom han har jobbat natt.
Då får jag sitta här i mörkret med bara dataskärmen som enda ljuskälla, och så får jag skriva så tyst jag bara kan för att knapprandet på tangenterna inte ska väcka Sammi.
Jag sippar på mitt kaffe med mjölk som snarare är mjölk med kaffe, och knaprar på mina ballerinakex som jag lagt i en liten hög framför tangentbordet.
Men alldeles nyss tog jag fel, istället råkade jag plocka upp mitt hoprullade måttband som låg alldeles brevid kexen. Jag har ett sånt där måttband med en tryckknapp på, så det håller ju sig fortfarande hoprullat när man plockar upp det. Jag märkte inte mitt misstag förrän jag försökte ta en tugga av vad jag trodde var ett ballerinakex. Käka måttband är inget jag rekommenderar.. det är rätt segt och plastigt faktiskt.

1 kommentar:

Kotteby sa...

Hahahah.....
Jag är så sugen på kakor och bullar, så jag kan faktiskt tänka mig att äta måttband. På riktigt!!!


Datorn i sovrummet är döden. Det hade vi i vår förra lägenhet. Min fru nästan mördade mig för knapprandet på tangenterna.