söndag, augusti 10, 2008

Jag vill ha en italienare!

Imorgon börjar jag jobba igen efter en veckas semester, men just för tillfället känner jag mig 10 ggr mer slut än jag gjorde innan semestern. (Tur i alla fall att jag har 4 veckor kvar att ta ut)
Vi var ju på Öland torsdag-fredag, och igår var vi på jazzfestivalen i Hällevik.
Och idag har vi spenderat hela dagen på en väldigt regnig och ruggig (men kul!) hundutställning i Ronneby.
Utställningen började redan kl.9 i morse men vi for inte hemifrån förrän vid 10-tiden. Vi hade väl egentligen velat sova lite längre idag eftersom vi var uppe sent igår, men vi vågade inte riskera att missa dom italienska vinthundarna som var det huvudsakliga skälet till att vi skulle gå på utställningen. Men det var massvis med cockers före och dom tog en faslig tid, så italienarna började väl inte dömas förrän runt 13:30-tiden eller så.
Fast det var väntan värt. Vilka underbart vackra små krabater! Jag har läst mycket om dom, men har aldrig sett någon i verkligheten förrän idag. Jag stod länge och tittade på dom olika hundarna och jag ville så gärna klappa, fast i vanlig ordning var jag för feg för att fråga. Men så kom en uppfödare fram och började prata med oss och då fick vi tillfälle att klappa och mysa med ett helt gäng med underbara italienare! Det var Therese från Skogsville's Kennel. Hon och hennes man Henrik var jättetrevliga och berättade mycket om hur det är att ha en italienare. Jag föll pladask för rasen (fast det gjorde jag i och för sig så fort jag hade fått klappa en av vovvarna), utan tvekan!
Så ska det bli hund här hemma så ska det vara en sån. Men när det blir får tiden utvisa... Vi har bestämt oss för att skynda långsamt med hundköp. Det är ett viktigt beslut, och man måste ha mycket ledig tid att ägna åt vovven i början ju. Men visst kliar det i "hundköparfingarna" nu, det kan inte förnekas! :-)

6 kommentarer:

Eva sa...

Tack! :o))
Kul att få veta vem som besöker ens blogg.

Hoppas du får en bra kväll.
/Eva

Olga da Polga sa...

Hihi vad braa att du fick träffa Skogsvilleshundarna !! Jag är glad att du är glad och att du ser framemot en egen såsmåningom ... !

Många Italienarpussar och bensprattel från Dino och Dorinda !

☆Cel'Dara☆ sa...

Olga da Polga: Jaaaa, jag är oxå glad! :-) Jag har fantiserat om en egen hela dan idag. Så första dan på jobbet efter ledigheten var inte så dum ändå, hihi!

Anonym sa...

Jag kände direkt att IGn var en fullträff för mig! =) Sen tog det ett tag innan jag hittade rätt individ... men även det var värt att vänta på, jag kände direkt att vi var "meant to be" =)

/linnea o beckan

ps. det finns inget bättre än en glad sprallig och busig italienare, eller en varm och len liten italienare hos sig när man sover, vaknar eller vilar...och ja du gillar ju katter, IG beskrivs ofta som en blandning av hund, katt och apa =)

Sofie sa...

Sv: Ja, jag hoppas också att dom tar nån av bilderna :) Är säker på att jag får med EN men det ska bli roligt att se vilken av dom ^_^

& roligt att du gillar bilden på Sune & Herkules i min fototriss :) Helt otroligt egentligen, hur arg en häst kan bli xD eller i alla fall se ut :) haha

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Det låter superhärligt! Jag hoppas oxå att vi ska hitta rätt.. snart! :-)