onsdag, augusti 20, 2008

Jag ångrar att jag tjuvkikade!

I flera veckor har det skrivits på alla möjliga bloggar om den nya ikea-katalogen. Det har nästan vart lite hysteri inför katalogen i år. I vissa bloggar har det länkats till den amerikanska ikea-sajten där man har kunnat tjuvkika i den nya katalogen. Och givetvis har jag tjuvkikat, jag kunde inte låta bli för jag är ju bara sån.
Men nu ångrar jag mig! Bara för att jag hade tjuvkikat innan så var det inte alls lika spännade när den låg där på köksbordet och väntade på mig när jag kom hem igår kväll. Jag är i och för sig ingen storkund på ikea, eftersom vi mestadels har äldre möbler från 50-, 60- och 70-talet här hemma. Men man lyckas ju ändå hitta lite smått och gott ibland som man kan smyga in lite här och var i vår retroinredning.
Nu har vi redan speglar och plädar så att det både räcker och blir över här hemma, men jag fastnade ändå för den här spegeln och pläden som (såvitt jag vet...?) är nya i sortimentet.
Fast högst på inrednings-önskelistan just nu står ändå en ny soffa. Frågan är bara vilken... Nån som har nåt tips kanske? Ett krav jag har är att det ska vara utbytbar klädsel, och att den ska vara skön att ligga i också förstås. :-)
(Bilder: ikea, collage: Cel'Dara)

2 kommentarer:

Linda sa...

samma för mig, jag har oxå kyvkika så jag har inte ens öpna min egna katalog. just den där spegeln har jag oxå spanat in, bra stil =)

☆Cel'Dara☆ sa...

Linda: Ja, visst är den snygg? Jag blir mer och mer sugen på den. :-)
Men det vettitusan vart jag skulle satt upp den nånstans. Har i alla fall inte plats för den där vi bor nu. :-(