lördag, augusti 16, 2008

Inget att hurra för

I torsdags var vi och kollade på lägenheten som jag skrev om samma dag. Den var inget att hurra för om jag ska vara ärlig, och jag är så besviken.
Vardagsrummet och köket var helt ok, men ovanvåningen med badrummet och sovrummen var inte alls bra. Det kändes trångt och det kändes nästan mer som att man var i en källare än en trappa upp. Och så fanns det ingen balkong, vilket jag i och för sig var beredd på eftersom det inte stod nånting om balkong i annonsen. Om man gick en trappa upp i trapphuset så kom man ut på baksidan av huset och där fanns en minimal uteplats, men den låg mitt emellan 4 balkonger och ett gårdshus där det bodde en familj. När man stod där på uteplatsen kändes det som att man stod i gårdshusets trädgård. Jag bara visste att där kommer vi aldrig vara. Och vi som tycker så mycket om att sitta ute och grilla på sommaren! Det hade aldrig funkat. Så vi får leta vidare, det är inte mer med det...
Nu har jag ju två veckors semester att se fram emot, så egentligen borde vi gå till banken nån dag när Sammi också är ledig. Vi måste kolla upp om vi kan få låna, och hur mycket i så fall. Just nu känns det som att enda möjligheten att hitta en vettig lägenhet är i fall vi köper istället för att hyra.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hehe jag är barnligt förtjust i kamoflage... undrar varför?!

Roligt att du också har palettblad. Du hade gärna fått skott av mina om du bott i närheten. Jag toppar mina när de är för höga, så blir de lite buskigare. Jag älskar just dessa palettblad, det är så fina färger. Men jag hade gärna haft fler sorter... Men det har verkligen gjort gott att ha växterna ute alltså, vilken skilland. Jag har aldrig haft balkong innan så det är härligt! När jag bodde hemma hos mina föräldrar satte jag ut växter på deras altan, det gör mina föräldrar alltid ex novemberkaktusar som sen blir helt översållade av blommor framåt vintern! Härligt! Jag älskar blommor!
/Linnea

Kotteby sa...

Det är ju bara kul att busa till det med främlingar. Hmmm..... Du beskriver ju själv att du beter dig som sjutton ibland. Nu får du ta tag i detta. Hurra för spontanitet.

Och inga stjärtbilder. Jag lovar. Blixten slår aldrig ned två gånger på samma ställe. Får ju komma på något nytt.....Efter fyra öl brukar hjärnverksamheten sätta igång. Vi får väl se vad som händer?

=)

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Vi kan ju alltid byta sticklingar om vi möts på utställningen i Växjö annars! Hehe.. hade sett nåt ut det. Stå på hundutställning och byta sticklingar..! :-D

Kotteby: Att KÄNNA sig som 17 och BETE sig som 17 är helt olika saker. Och när det kommer till att bete sig så är jag nog närmare 77 istället, är jag rädd. :-(