tisdag, augusti 05, 2008

Idag är en sån dag


...då jag bara lyssnar på Veronica Maggio's "Gammal sång" om och om och om igen. Och längtar efter mina cigg. Men jag ska inte, för jag är bättre än så. Jag är ingen rökare längre, oavsett hur pissigt allt känns just nu.

"lördagkväll sitter ensam på en öde perrong
nynnar samma sång
minus sju
röker fyra cigaretter i rad inget gör mig glad
stackars mig (stackars mig) för ingen bryr sig om lilla jag
orkar inte längre vänta på (stackars mig) att imorrn blir en bättre dag
oooh
som i en gammal sång (gammal sång)
som spelas på min grammofon
vill höra samma sång (samma sång)
där allt blir bra imorrn"

3 kommentarer:

mirkajohanna sa...

Hahah, vilket sammanträffande:) Det är kämpigt att sluta röka, jag vet. Men det är bra att du har bestämt dig. För varje gång suget kommer är det bra att borsta tänderna eller ta ett stort glas vatten!

☆Cel'Dara☆ sa...

Det är över fyra månader sen jag slutade och det har gått över förväntan får jag väl säga! Men dagar som idag är man ändå lite sugen..

Linda sa...

hahaha! var roligt för den låten har gått varm här oxå, barnen gillar den lika mycket som jag så vi dansar faktist...men sen surara jag och känner med texen =)