fredag, augusti 01, 2008

Fototriss: Vatten

Eftersom jag bor i en kuststad så fick jag lite lätt prestationsångest när jag läste att veckans tema på Fototriss är vatten.

Denna omgång hittade jag inga bilder i mitt arkiv som jag tyckte passade, så jag fick helt enkelt ge mig ut på motivjakt. Dom här tre bilderna är alltså mitt bidrag.

Klicka på collaget ifall du vill se en förstoring av det! (Foto: Cel'Dara)

  • Huset på den första bilden är ett riktigt drömhus, dvs det ligger vid vattnet men ändå i stan, och så har det ett sött litet torn med en spira. Visst är det fint med torn? :-)
  • Andra bilden är tagen i rabatten utanför vårt hus. Taklökarna växer som bara den i år! Vattnet pärlar sig så fint när man har sprutat rabatten med trädgårdsslangen. Lite senare framåt hösten tänker jag plocka in några stycken. Dom är jättefina att ha i jularrangemang tycker jag.
  • Tredje bilden är tagen vid piren här i stan. Jag tycker stora segelbåtar är fina, men sjösjuk som jag är så betraktar jag dom helst från land. Ön som man ser i bakgrunden är Castellet, och där spelas det sommarteater varje år. I år är det "Pippi Långstrump på de sju haven" som spelas.

Kolla här om du vill se fler bilder på veckans tema i Fototriss.

7 kommentarer:

annette sa...

Hejsan!

Toppenfina bilder alla tre, tycker kortet med segelbåten är lite extra vackert!

Ha en bra Helg!

//annette

☆Cel'Dara☆ sa...

Tack så mycket Anette! :-)
Min personliga favorit är nog taklöken... tror jag!

Helena/Bildbloggerian sa...

En fin fototrissblandning tycker jag! Även jag gillar taklöken, och min tanke var också att fotografera vattendroppar på en blomma som ett av trissbidragen, men så blev det actionbilder för hela slanten istället =)

☆Cel'Dara☆ sa...

Helena: Tack! :-)
Jag är hyfsat nöjd, fast jag tycker egentligen att taklöken inte riktigt passar in med dom två andra. Men, men... det får duga den här gången! Nu ska jag gå in och kolla på dina bilder. :-)

mammasbilder sa...

Jag tycker alla tre är fina men den sista med båten blev min favorit.

Lovisa Språkpolisa sa...

Jag gillar också alla tre, men faller mest för taklöken.

Proforma sa...

Huset är charmigt, båten är fin men det blir nog VATTENdropparna på taklöken som blir min favorit.