tisdag, augusti 12, 2008

Fototriss: Rörelse

Rörelse är temat i veckans fototriss. Först tänkte jag att det var givet att bara använda rörelsebilder på Elvis. Men så blev det inte. Rörelsebilder på Elvis tenderar nämligen att bli lite väl röriga. Och för mycket rörelseoskärpa är ju sällan en hit, eller hur?


Slutligen bestämde jag mig för dom här bilderna istället:

Klicka på collaget för att se en förstoring! (Foto: Cel'Dara)


  • Rörelse under koncentration. Min minsta kusin, lilla I, hoppar studsmatta hemma i trädgården. (Jag tycker det är lite sött att det är en sån där vanlig, liten och ingen monsterjättestudsmatta som dom flesta har hemma nuförtiden.)

  • Sammi rör sig genom Helsingörs charmiga små gator.

  • Rörelse i hyttan på Åfors Glasbruk. De båda männen har nyss gjort en varsin del, och nu hjälps dom åt att sätta ihop dessa till en skål. Det snurras, och det snurras... men till slut blir dom nöjda.

5 kommentarer:

Helena/Bildbloggerian sa...

Vilken bra trissblandning! Helsingörs gator gick jag på i torsdags =)

Jag såg din kommentar om tredelade bilder och jag tänkte vara extra tydlig på söndag, när jag lägger upp nästa veckas tema, med att det är tre olika bilder som gäller. Jag antar att jag kanske förvirrar med min inspirationsbild varje vecka som är tredelad, men jag hoppas det ska bli tydligare nästa gång =)

☆Cel'Dara☆ sa...

Helsingör är så fint! När vi var där för nån månad sen så hade jag inte vart där sen jag var i 10-årsålder, så jag hade helt glömt bort alla dessa charmiga gator och söta små hus. En trevlig överraskning med andra ord! :-)

AnnaKK sa...

Hejsan! Och tack för din kommentar ang mina fototriss-bilder. :-)

Kul att få se dina nu. Och jag som gillar lite dokumentärt faller ju givetvis för fotot från glashyttan! Fast den lilla tjejen på studsmattan är ju oemotståndligt söt också... :-)

Mors Deka sa...

Jättefina bilder och bra blandning! Jag är fånigt förtjust i Helsingör,så den bilden blir favoriten. KRAMEN!

Mors Deka sa...

Jättefina bilder och bra blandning! Jag är fånigt förtjust i Helsingör,så den bilden blir favoriten. KRAMEN!