söndag, augusti 03, 2008

Fototriss: Genom

Oj då.. nu blev det visst två stycken Fototriss-inlägg på raken här! Men det är tack vare att jag var så sen ut med den förra (man har söndag till lördag på sig att genomföra den ju).
Den här gången är temat Genom eller igenom, lite klurigare än vanligt med andra ord!
Men jag kom på att jag faktiskt hade en del genombilder redan, så här kommer dom:

Klicka på collaget för att se en förstoring! (Foto: Cel'Dara)
  • Kryss i taket! Första bilden är tagen genom fönstret på mustangen, när vi var på väg till Custom Motor Show i Jönköping förra påsken.
  • Andra bilden är tagen genom vårt vardagsrumsfönster, en försommarkväll 2006.
  • Sista bilden är egentligen ett misslyckande om jag inte missminner mig. Jag har för mig att jag försökte fotografera solen genom spindelnätet, men istället hamnade skärpan på spindelnätet. :-) Bilden togs under en fototur här i Karlshamn sommaren 2006.

Om du vill se fler Fototrissar, klicka här!

13 kommentarer:

Lillmonster sa...

Spindelnätet vinner hos mig så det var tur att det inte var något äckligt kryp kvar. :)
Fina bilder är det i alla fall.

Kram

annette sa...

Säger som lillmonster, spindelnätet blev favorit.

mvh //annette

AnnaKK sa...

För att vara en "misslyckad" bild är spindelnätet superbra!!! :-)

Och visst ser man ju solen genom det iallafall!

Ninni sa...

Spindelnätet blev direkt min favorit!

Bildtagen/Ivana sa...

Jag gillar krysset mest. Vet du att jag också har ett spindelnät i min triss?

Designtjejen sa...

Vad fina!!!
Lite shopping tips på Öland.. jajamensan!! :-) Bo Outlet finns både i Byxelkrok och Borgholm (har skrivit om dom tidigare). Där är det outlet på bland annat Cult Design. Inne i Löttorp (bredvid konditoriet) finns en liten mysig butik. Inte så stor.. men den har massa mysiga saker. Bland annat kan man fynda Eva Solo tekaraffer till ett rätt bra pris. I Borgolm finns det en jätte trevlig inredningsbutik som ligger på en liten bakgata (ner mot hamnen).. puh.. kommer inte ihåg vad den heter.. Den ligger inte på själva huvudgatan utan lite på en innergata. Sedan ska jag skriva om lite fler saker på bloggen som jag kan tipsa om. Håll utkik! :-)
Kram

Designtjejen sa...

Varsågod!! Hoppas tipsen kommer till någon nytta! :-) Jag hade även tänkt att tipsa om en liten lanthandel på östra sidan. Skriver till dig om den med ifall du inte hinner se inlägget innan du åker. Ta en titt på deras hemsida om du vill.. http://www.gardbylanthandel.com/ Absolut värt ett litet stopp om ni har vägarna förbi.
Kram

sericea sa...

Krysset var snyggt men spindelbilden blir min favorit. Mycket snyggt misslyckande :o)

Anonym sa...

Solen GENOM spindelnätet är ju min favorit. Jätte härlig.....Tack även för kommentaren hos mig ( vita kattungen och hamstern )Kram / isis / Lena

lilalili sa...

Den tredje bilden vinner helt klart hos mig oxå. Det bästa misstaget jag sett på länge ;)
Kramis L.

Nollan sa...

Fina bilder, den "misslyckade" är nog den jag gillar bäst. Läckert med ljuset i spindelnätet och effektfullt med det korta skärpedjupet.
Ha det bra!

Laila sa...

Japp, spindelnätet blev min favorit också. Men alla bilderna var fina!!

Sofie sa...

Skitsnygga bilder!
Älskar spindelnätet ^-^ NU ska jag också leta tre st genom-bilder att ha med :D