lördag, augusti 16, 2008

Eldfakiren debuterar

Igår kväll hände nåt alldeles spektakulärt här hemma på gården. För första gången i mitt 27-åriga liv tände jag grillen på egen hand. Här ser ni bildbeviset.
Ser ni dom gigantiska, livsfarliga flammorna? Tur att kusin B stod redo med vattensprutan i högsta hugg! ;-P

Vi tjejer är hemma själva i helgen eftersom killarna är iväg på annat håll (dock inte tillsammans). Så då tyckte vi att vi skulle lyxa till det lite istället för att äta ensamma på varsitt håll. Så det blev alltså grillad flintastek och barbecuepotatis med bearnaisesås och grönsallad till. Det blev väldigt lyckat faktiskt, och gott! (Ok då, vi missade lite på grillningen så vi fick slänga in köttet i ugnen med potatisen en stund. Men ändå!)

Efter middan kollade vi på "Heartbreak Hotel" som jag faktiskt aldrig sett förut. Vilken kul film! Jag brukar inte gilla Helena Bergström så mycket annars, men hon var jättebra i denna rollen. Maria Lundqvist har jag däremot alltid gillat, även så i denna film. Och så var det ju såklart ett extra plus i kanten att snygga Jill var med på ett hörn också, även om hennes skådespelarinsatser kanske inte var så jättebra. ;-)
(Foto: Kusin B, Montage: Cel'Dara)

5 kommentarer:

challe sa...

tjoho detta är kusin c som äntligen har skaffat sig en blogg,
tro det eller ej :)

Linnea sa...

hehe måste testa ditt tips ju...

☆Cel'Dara☆ sa...

Challe: Har länkat till dig nu, fast det har du kanske redan upptäckt! :-)

Linnea: Funkar ju utmärkt! ;-)

Linnea sa...

Ja! =) och jag kollade in den där länken - åååh vilka justa palettblad... =D jättefina!

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Jo, jag såg att du hade kommenterat där på hennes BDB. :-)