lördag, augusti 09, 2008

Burkköp från Öland

Vi har varit på Öland (torsdag till fredag), utan att få en endaste droppe regn på oss! Men det var nära, väldigt nära...
Jag har varit på Öland många gånger under uppväxten, och varenda gång har det regnat. Ändå kallas ju Öland för "Solens och vindarnas ö". Och folk i allmänhet säger jämt att det alltid är fint väder där. Men jag har som sagt aldrig vart med om bra väder där så jag var totalt inställd på regn när vi for dit i torsdags. Men tji fick jag! Det var inte strålandfe solsken, men det var inte heller regn och det duger gott för mig. :-)
Sammis familj hyrde stuga på Talluddens Camping denna veckan så vi åkte dit för att hälsa på och sova över en natt i stugan.

På torsdagen gick vi en runda i Borgholm och där köpte jag fina plåtburkar i en liten typisk turistbutik som hette Hantverket. Jag har sett dessa burkarna på nätet förut, men det har som vanligt aldrig blivit av att jag beställt dom. Men nu så fick dom alltså följa med mig hem!


(Foto: Cel'Dara)

Jag älskar såna här motiv, särskilt i kombination med roliga texter (klicka på collaget för förstoring). Dom passar bra ihop med tavlan som jag gjorde förra veckan. Det är synd bara att vi inte har plats att ha dom framme i köket. Jag skulle vilja hitta en snygg hylla (gärna string förstås) som inte har för djupa hyllplan som jag skulle kunna ha fina grejer på i köket. Måste hålla utkik efter det!

14 kommentarer:

Sofie sa...

Sv: Roligt att du känner igen dej i det jag skriver :D Jag hoppade på att få nån sån reaktion ^-^

Hur kännde du när du skulle sluta skolan? alltså.. hade du några planer? jag har sån panik, för jag har ingen aning om vad jag ska göra för nått :S

kram!

Sofie sa...

Och skitsnygga burkar du har köpt :D Diggar också själva det där motivet stenhårt, så jäkla snyggt :) Hur mycket kostade dom? :)

Bettan sa...

Åhh, vad fina burkar! Låter som en toppenidé med en sån hylla i köket, det blir nog fint :)

☆Cel'Dara☆ sa...

Sofie: Din första kommentar ang. skolan har jag svarat på i din blogg istället. (Vilket du säkert märkt iofs)
Burkarna kostade 115:- (set) där jag köpte dom. Finns även att beställa på www.favoritsaker.se men där kostar dom 149:-. :-)

Bettan: Jepp! Du får hjälpa mig o hålla utkik efter en sån! ;-)

Anonym sa...

hej

Nu har jag gått och blivit sjuk tyvärr, och det verkar bli regn och rusk imorgon i ronneby samt hela södra sverige. så jag tror inte det blir någon utställning för oss. DOck brukar jag gå på växjö internationella, och är det just IG du är ute efter och har vägarna förbi växjö så får du gärna hälsa på - vinthundar är alltid bäst att träffa hemma.

ha en bra dag
LInnea med Beckan

http://thewhitecarnation.blogg.se

Kotteby sa...

Sv: Jag har ingen bild på den (tatueringen) ännu. Men den dagen någon fotar mig med bar överkropp, så får vi väl lösa att du på något sätt får se den. Om jag inte helt tappar huvudet och tar kort på mig själv i badrummet, som många andra.


Öland. Jag har varit där.
I exakt 30 minuter. När jag var 22 år gammal bestämde jag och en vän att åka dit och kröka och ta in på en camping. Väl på plats för att checka in någonstans, insåg vi att ALLA campingar hade 25-årsgräns. Kul! Vi käkade en piggelin, och åkte hem. Det är mitt Ölandsminne.

=)

Anonym sa...

Den brukar vara första helgen i november. OM du går inte och kollar skk:s hemsida under evenemang brukar det stå där. Det är en jättestor internationell utställning. INomhus!

HOppas du hade en bra dag idag i Ronneby!

Är du intresserad av tatueringar? Isåfall kan jag tipsa om min brors hemsida, sailors grave. =)

vi hörs!
Linnea =)

Olga da Polga sa...

Hejsan ! Hur gick det ? Har du varit i Ronneby och fått träffa några Italienare ? Såå nyfiken, jag hoppas iallafall att ditt besök var lyckat om du kom dit !
Må gott önskar Anna med IGs och Sloughis

☆Cel'Dara☆ sa...

Kotteby: Haha, låter inte som nån vidare kul Ölandsvistelse för din del. :-P

Linnea: Vi var i Ronneby hela dan idag. Och det regnade hela dan och vi frös som små grisar, men det var det värt! Vi träffade Therese och Henrik från Skogsville's kennel och fick klappa deras söta hundar. Nu är jag definitivt HELsåld på rasen! :-)
Nu ska jag kolla in din brors sida!

Olga da Polga: Jag letade efter Marie från Rashika's, men jag tror att hon inte kom till utställningen va?
Men som jag skrev till Linnea här ovan, vi träffade Therese och Henrik från Skogsville's och fick ju hälsa på deras hundar istället. Oj oj... jag bara måste ha en italienare!

Anonym sa...

hej igen
(jag hade mailat om jag hade haft din adress hehe)

Roligt att du träffade min hunds uppfödare, jag har ju en skogsville hund. Gillade du dom skulle du säkert gilla min med. Det finns ganska stora skillnader inom rasen, skogsvilles passar mig, andra vill ha mindre, större, smalare osv. själv har jag sytt nästan hela dagen istället... =) http://freewebs.com/thewhitecarnation/

/LInnea =)

☆Cel'Dara☆ sa...

Linnea: Jo, jag tyckte deras hundar var jättefina, och inte alls för tjocka som en del verkar tycka.
Jag är ju särskilt förtjust i svarta oxå, och det har dom ju gott om. :-)
Men jag såg en grå idag oxå som jag tyckte var himla fin, men den kom från en annan uppfödare tror jag..?
Dina halsband är jättefina. Jag hittade faktiskt din sida för flera månader sen, innan jag hittade till forumet. :-)

Olga da Polga sa...

Åå vad roligt att du träffade Italienare att hälsa på ! Visst är de ljuvligt fantastiskt sagolikt underbara !! Skönt att det stämde i verkligheten också ! Hihi...Anna

☆Cel'Dara☆ sa...

Olga da Polga: Hundarna var alldeles, alldeles underbara! precis så som jag föreställt mig! Nu vet jag helt säkert att det är en sån hund som är hunden för mig. :-)

Sofie sa...

Helloj :)
har varit lite seg p att svara på kommentarer, men nu du :)

Tråkigt att du hoppade av skolan! Men jag förstår, det är många som gör det, tråkigt nog. Och kul att du gick media & estet :) det gillar vi! (Du är väldigt bra på att fotografera, tycker jag, så det är inte så konstigt :))

Jag har faktiskt hört från många som har sagt till mej att söka mycket, och sen hoppa på det som jag tycker är mest intressant för tillfället :) Så jag får se vad jag gör, om jag pluggar vidare eller försöker hitta på nått annat :) Detär ju som ganska svårt att få jobb direkt efter att ha gått estet/bild, tyvärr... :)

men jag får se hur det blir :)

tack för kommentaren på snigeln, förresten :D
han ska tamejfan få heta Gunvald :D
tack s jättemycket! ^-^