fredag, augusti 22, 2008

Brottningsmatch mot städskåpet

Ikväll har jag mer eller mindre brottats med mitt städskåp, eller snarare med vad som finns i mitt städskåp.
Jag begav mig in bland snåren där inne för att leta upp ett par skosnören som jag visste skulle finnas där inne nånstans. Frågan var bara var nånstans dom hade gömt sig.
Efter en stunds frenetiskt och irriterat letande hittade jag dom. Hopsnurrade med två koppel, lite kattleksaker med snören och en ficklampssnodd.
När jag väl hade lyckats trassla ut mina skosnören från allt det där andra så hittade jag lite annat bra-att-ha som jag hade glömt bort att jag hade lagt där inne i skåpet.
"Bra, bra!", tänkte jag nöjt när jag betraktade mina fynd.
Ända tills jag upptäckte att jag hade lyckats slarva bort skosnörena! Hur lyckas man med det då??! Vi talar alltså om ett tidsperspektiv på ca. 2-3 minuter kanske.
Det var bara till att kavla upp ärmarna igen och dyka in i skåpet en gång till.
Jag letade, och letade... och letade. Inga skosnören i skåpet. Sprang och letade i hela lägenheten, på stolar och på bord där man vanligtvis brukar lägga saker ifrån sig när man "ska bara" nånting. Men nej, inga snören.
Till slut hittade jag dom i alla fall. På hatthyllan jämte städskåpet. Helt logiskt ju, eller??! Haha!
En grej som är rätt konstig egentligen är ju att städskåpet alltid är det stället i hemmet som är mest stökigt. Det slår aldrig fel! Eller?
Hur ser ditt städskåp ut? :-)
(Foto:Cel'Dara)

4 kommentarer:

Therese Skog sa...

Fniss, jag älskar tankspridda människor, det får mej att verka genialisk... *ler*

Jag hoppas vi ses i Växjö.

☆Cel'Dara☆ sa...

Therese: Haha, ja så kan man ju oxå se det! ;-P
Hoppas oxå vi ses i Växjö!

Sofie sa...

Sv: Tack så jättemycket för din kommentar ^_^

Mia sa...

Städskåp kan man bli galen över!
Jag har fått hem plädarna och är mycket nöjd. Kvaliten känns bra, mjuka och sköna! Ett bra köp helt enkelt!
Ha en bra helg!