onsdag, juli 23, 2008

Sovmorgon till kl. 14! :-)

Idag har jag mer sovmorgon än vanligt för jag ska inte börja jobba förrän kl. 14 (börjar ju kl. 12 annars). Känner mig väldigt duktig idag då jag redan har dammsugat lägenheten och ska snart ut och vattna min änglatrumpet och alla andra blommor här ute.
Änglatrumpeten har fått många knoppar nu så det kommer förhoppningsvis hinna bli mycket mer blommor som slår ut i år jämfört med förra året. Om bara detta solvädret håller i sig vill säga!

Ska hinna till apoteket innan jobb också och hämta ut ny astmamedicin bland annat. Jag har in haft användning för astmamedicinen på länge, men den jag hittade här i skåpet för ett tag sen var två år för gammal(!) så jag tänkte att det är säkrast att ha en ny hemma utifall att den skulle behövas nån gång. Nu är det egentligen mest bara när jag är förkyld som jag behöver den, och det känns skönt att det inte är oftare. Jag får verkligen panik när jag känner att jag inte får luft.

Måste komma på vad jag ska ha för käk med mig till jobbet idag också. Jag har blivit lite bättre på att äta frukost nu och att dessutom ta med nåt litet till jobbet som jag kan ta mitt på dagen. Annars har det ofta blivit att jag gått till jobbet kl. 12 utan att ha ätit frukost, för att sen komma hem kl. 16 utan att ha intagit nånting alls förutom kaffe på hela dagen. Inte särskilt smart, och inte särskilt kul för Sammi heller eftersom jag blir på väldigt dåligt humör om jag inte fått mat på länge... :-/

2 kommentarer:

Raur sa...

Visst är det skönt att hinna med så mycket innan man ska gå och jobba :D

☆Cel'Dara☆ sa...

Raur: Ja det känns väldans bra! Man känner sig så himla duktig och nöjd sen efteråt. :-)