onsdag, juli 30, 2008

Äntligen!

Eftersom jag glömde min änglatrumpet ute i minusgrader förra året (och dessutom glömde vattna den under vintern när den stod på vinden) så trodde jag knappt att jag skulle få liv i den igen den här sommaren.
Men jag har vattnat med gödning och tagit bort blad och luckrat upp jorden och pysslat med den här växten ända sen i början på juni. Och det blev mycket knoppar så småningom, men jag trodde ändå inte att dom skulle hinna slå ut innan sommarn var över.
Men så kom ju den här värmeboomen och då tog den fart rejält. Första blomman hade slagit ut när jag kom ut och skulle vattna i morse, och gissa om jag blev glad! Jag rusade in efter kameran för att dokumentera världsnyheten! ;-P
Nu väntar jag spänt på hur många fler knoppar som ska hinna slå ut innan sommarn är över. :-)
Jag och Sammi gick en promenad till glass båten tidigare idag. Då passade jag på att fota lite mer blommor. Dom här växte utanför ett hus som vi gick förbi. Jag tycker dom är så fina. Särskilt den ljusa. Nån som vet vad dom heter?


(Foto: Cel'Dara)

3 kommentarer:

Sofie sa...

Sv: Så lite så :)
Hade jag varit du så hade jag börjat med att köpa kameran med endast kitobjektivet! :) Det är skönt att ha lärt sig kameran lite innan man börjar med 'större' objektiv :) Såvida du inte redan har haft en system och kan med dom?

Oj! Vilken katt som inte vågar vara ute :D Våra två katter har också alltid varit innekatter (2 år gamla), då vi bor vid en stor väg och har fått flera av våra katter överkörda där. Nu har dom dock flyttat ut till vår stuga över sommaren, så där får dom vara ute ^-^

pia sa...

nix! är askass på blomnamn, vilken prickig å glad blogg du har*gillar*
ha en mysig kväll!
kram

Chips sa...

Jag tror den heter Malva. :) Chips