torsdag, juli 03, 2008

Man kanske skulle skaffa sig en spikmatta?

Ja, jag menar fullt allvar. Jag kollade runt lite på Bodystore mest för att kolla vad dom har för pris på Plaque Off Animal. Elvis har nämligen fått tandsten... men men, nu var det ju spikmatta jag skulle skriva om. Jag hittade alltså den här spikmattan och började läsa om den mest för skojs skull, för jag trodde ju nästan det var ett skämt. Den består av 6000 små plastpiggar som stimulerar en hel massa akupressurpunkter och på så vis ger den både avslappning och löser spänningar.

Den kan användas vid: stress, sömnbesvär, spänningar, ryggskott, ischias, migrän, depression, låg energi, träningsvärk m.m. På Shaktimattans hemsida kan man läsa mer om mattan ifall man är intresserad. Och här finns ett test som tidningen Amelia har gjort på mattan.

Visst låter detta spännande? Jag är jättesugen på att testa den! Jag har ju tidigare testat akupunktur för min värk och haft goda resultat med detta. Det gick dock inte så bra när vi testade att koppla på ström, men utan ström funkade det jättebra. Men det är lite bökigt att komma sig för att boka dom där tiderna och ta ledigt från jobbet och åka buss dit och allt det där, så det har inte blivit av på länge nu. Men ifall jag hade den där spikmattan så skulle jag ju kunna behandla mig själv när som helst här hemma, och förhoppningsvis med likvärdigt resultat. Ja.. en sån borde jag nog faktiskt införskaffa.
(Bilder lånade från Shaktimattan)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Jag testade den här mattan från Bodystore och jag är supernöjd! Man mår jättebra efteråt.