tisdag, juli 29, 2008

Lägesrapport från tvättstugan

Jag har varit nere i tvättstugan och lagt in min första maskin tvätt nu. På väg dit fick jag syn på lappskrivaren och hans fru. Dom kom gåendes in på gården från gatan. Feg som jag var så vände jag blicken neråt och pinnade fort som attan in i tvättstugan. Stod med bultande puls och började sortera tvätt och nojjade om att: "Tänk ifall han kommer in hit! Vad f-n ska jag säga??!"
Tur att jag inte har så mycket tvätt idag. Jag klarar det nog på en eller två maskiner till. Jädrans otur att den ena maskinen ska vara trasig just nu!
Har pratat med några av grannarna, och det verkar som att alla har sett den omtalade lappen. Och fler än jag upplever den som lite obehaglig. Fast dom flesta skrattar mest bara. Och det känns oroväckande... Undrar vad som händer ifall lappskrivaren får reda på att hälften av grannarna skrattar åt honom?

Inga kommentarer: