tisdag, juli 22, 2008

Klokt om vänskap

Linda Mpili skrev så klokt om vänskap i det här blogginlägget igår. Jag kan inte annat än nicka och hålla med.
Spela roll ifall man "vart kompisar i 100 år" eller att "hon vet ju allt om mig, vi har haft så kul ihop" osv osv
Jag filosoferar som så att allting har sin tid. Man kan vara kompis med någon och man kanske har jättekul ihop, en tid. Sen utvecklas man kanske åt olika håll. Och varför då hänga fast vid varandra när man ändå inte har något gemensamt längre?
Eller framförallt, varför hänga fast vid någon som bara tar och tar men aldrig ger tillbaka?
Jag bryr mig om vem det är, om det så är en släkting eller bekantskap. Jag vårdar relationerna med mina sanna vänner, resten kan faktiskt kvitta.
Det känns som att tjejer är rättså dåliga på att fimpa kassa relationer, inte bara med pojkvänner utan även med vänner. Det är synd, för dåliga relationer suger så mycket energi. Sån energi som man kan ägna åt så mycket bättre saker.

Inga kommentarer: