fredag, juli 25, 2008

Jag flyter snart av stolen i den här värmen

Jag gjorde just en glädjande upptäckt. Jag har hela 3 stycken prenumeranter på Bloggkoll. Eller njae, nu ljuger jag lite. Det är egentligen 2 stycken, för jag prenumererar själv också. (Jag la in mig själv mest bara för att testa då i början när jag skaffade Bloggkoll och inte riktigt hade kläm på hur det fungerade.) Men ändå, jag är rätt nöjd! :-)

Idag har det vart olidligt varmt i butiken, vilket innebär en sisådär 29 grader. I sån hetta har man inte koll på mycket kan jag säga. Det känns ungefär som att min hjärna smälter och håller på att rinna ut genom öronen. Massa saker blir fel för att man inte orkar tänka ordentligt, och när saker blir fel så blir man stressad, och så håller det på.
Och så säger var och varannan kund nåt i stil med:
"Guuud så varmt ni har det!!! Hur står ni uuut i denna värmen??!"
Då får man verkligen bita sig i tungan vill jag lova. Hade jag fått en krona för var gång jag hör den kommentaren så hade jag nog inte behövt gå till jobbet mer på ett bra tag.
Nu kommer jag i alla fall vara ledig ända till torsdag nästa vecka, så nu ska jag försöka koppla bort allt vad jobb heter och njuta av vad helgen kan tänkas bjuda på. Sammi är också ledig i helgen och han är lite sugen på att åka till Helsingborg och gå på antikmässan. Men än är inget bestämt, så vi får se vad det blir.

3 kommentarer:

Vicke sa...

Jag prenumerar på din blogg!! :)

☆Cel'Dara☆ sa...

Vicke: Nämen va roligt! Och dig känner jag ju inte ens! (...eller gör jag det?)

Tant Grön sa...

Hi, hi! Det är samma här, jag har 3 prenumeranter, men en av dem är jag :-) Gjorde likadant som dig när jag upptäckte bloggkoll, var ju tvungen att testa. Men jag tycker att det är irriterande när det dyker upp en massa inlägg från mig på bloggkoll som jag måste ta bort, så jag skulle gärna vilja oprenumerera på mig själv. Vet du hur man gör?